Nejako som si nevšimol, že by problémové situácie spôsobovali vodiči vozidiel VW Prassat a podobných s bratislavskými ŠPZ. Otovorene povedané, VEĽMI to tvoje vyjadrenie smrdí xenofóbiou. Ono totiž asi nejaký Oravec či Lipták bude mať PODSTATNE väčšie skúsenosti s jazdením na snehu, ako bežný Bratislavčan. Naučiť sa jazdiť po veľkom meste (ktorým Bratislava nie je) je otázka pár týždňov praxe. A "vedieť jazdiť na snehu s letnými gumami" mohlo platiť u Š120 a podobných s motorom vzadu, tam nebol na OR6 problém vyliezť nikde. Ale s predným pohonom (ešte horšie s motorom vpredu a zadným pohonom) ti žiadne "vedenie" nepomôže. Fyzika, adhézia, to sú svine, nepustia.
Nie že no flame. Keď sa povie A, musí sa povedať aj B.
Ono sa to jednak na tých konečných so čturcami dá aj inak organizovať, jednak v takých mestách, ako Stuttgart (alebo aj Budapešť) vozidlá nezahnívajú na konečných spolu s vodičmi (vozdlo príde, vodič vystúpi, odchádza do búdy piť kávu, jesť, fajčiť, kecať..., z búdy vychádza iný vodič, ktorý kávu dopil, dojedol, dofajčil, dokecal, nastupuje na opačné stanovište a odchádza). jednak v takých mestách na takú konečnú nejazdia tri linky.
zakladom su zimne gumy... kto vie jazdit v lete na letnych, vie aj v zime na zimnych (s troskou teorie). Problemom su vodici, ktori zimne gumy odmietaju ( http://dubek.blog.sme.sk/c/30727/Slovensko-hlada-supercestarov.html ) a ked sposobia nehodu, alebo zapadnu, rusi sa ucinok zimnych gum vsetkych aut v kolone..
Tuto ale nemozno nevynechat ani samotnu MHD - staci ked sa na Svandnerovej skrizi bus a problem je na svete... Neviem, preco DPB nespravi zimne nudzove opatrenia - a sice urcenie vozidiel ktore prekonavaju velke vyskove rozdiely, ich fixne priradenie na linky a kupenie zimnych pneumatik...
Podľa mňa do toho vstupuje ešte jeden faktor a to rozdielne intenzity dopravy v Bratislave a v iných regiónoch. Keď sa niekde v Hornej Dolnej kvôli snehu ťuknú dve autá a zablokujú cestu, pri nízkych intenzitách nie je problém a žiadny kolaps sa nekoná (ani nemá ako, pretože keď zostane zablokovaných všetkých 10 áut, ktoré v tej oblasti sú, nemožno to ani nazvať kolapsom). Ale keď prejde po nejakej ceste 100 000 vozidiel za deň a nastane kvôli 1 cm snehu havária, problém je na svete. Nemusí teda byť ani tak problém v kvalitách šoférov v jednotlivých regiónoch, ako skôr v rôznych podmienkach prostredí.
Inak suhlasim s tym, ze napadne 10cm snehu a v BA je kalamita ! Ale mam na to iny nazor... Podla mna to nie je syndrom Bratislavcanov, ale VODICOV. Ide o to, ako kto jazdi, ako kto vie jazdit, ake ma kto skusenosti. Zial moja skusenost s nimi je nasledovna a vztahuje sa nielen na jazdu na snehu, ale aj v beznej premavke cez rok, ked vznikaju zapchy.
Problemom su NESKUSENI vodici !! Chalanisko, alebo baba si spravili vodicak niekde v mestecku, kde maju 1 semafor. OK, za to nemozu. Ale pridu do BA, skoncia vysoku skolu, dostanu super flek a sluzobnu Octaviu, ci Superba. A teraz tento jedinec, co si spravil vodicak v Poltari sa zrazu ocitne v Skode Superb, alebo vo VW Passat uprostred Bratislavskej dopravy. Jednak nema skusenost s vedenim takehoto auta a dvak s dopravou v Bratislave ako takou. A teda jazdi, tak ako jazdil po obecnych cestach v okoli Poltara. Ked si tychto ludi zratame, tak nam vyjde vysledok rovnice = dopravna situacia a zapchy v meste. Samozrejme su aj rodeny Bratislavcania mnohi experti... Ale aj policajne statistiky jasne ukazali, ze najvacsiu nehodovost v BA maju ludia s trvalym bydliskom mimo BA a to je fakt z Dopravneho inspektoriatu. Je to aj logicke v podstate. A podobne je to s technikou jazdy na snehu. Tu sa zas mozno da povedat, ze najmenej skusenosti by vzhladom na geograficku polohu mohli mat Bratislavcania, ale ani toto nie je ospravedlnenie pre Bratislavcanov, kedze ja a kopec dalsich na snehu jazdit vieme aj s letnymi gumami ! (samozrejme to nepraktizujem). Takze ja by som to co v BA je nezvaloval na "trpazlicich" Bratislavcanov...
Najnovšia novinka, s ktorou sa posledné 3 dni stretávam je, že tam nebliká nič. Len v hornom riadku je konečná. Pritom zastávky vo vnútri vyhlasuje. A na vnútorných zasa vypisuje PÁSMO a ČAS veľkými písmenami.
Re #69731 Miro: To je vrchol sprosti nastavenia EM-TEST systému. V Prievidzi (MHD) napríklad tie zastávky nerolujú, ale preblikávajú. Osobne najlepšie majú EmTest nastavený v MHD Martin. Vpredu len linka a konečná (prípadne zachádzka) na boku linka, konečná a dole rotujúci zoznam vybraných zastávok.
Re #69739 Vladimír: No neviem, ale z Trnavského by som tam bol zrejme skôr električkou. Navyše by som nemusel absolvovať "túru" s dôchodcami cez Kramáre.
Kami
http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=17929&idg=149&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=
este lepsie tu: http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=17927&idg=150&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=
to dole je konecna, ak by ste nevedeli
a tu je priklad, ze aj SADisti vedia s EMtestom robit: http://kamim.sk/fotky/995bs-2.jpg