No zoberme si obratisko Dubravka, alebo Komisarky, alebo Ruzinov. Kolko kolaji by tam bolo treba vedla seba, kedze vzdy tam stoji viac vozidiel jednej linky ? A to este neratam pripadne zalozne vozidlo. Realne mi to vychadza tak na 10 kolaji vedla seba. No neviem, ci by sa usetrilo nejake miesto...
Začnime s umiestnením podrobných 2 x 1 metrových máp podobných alebo totožných z tejto stránky, s vyznačením plánovaných výluk (aby sa to nemuselo tlačiť a meniť každý mesiac, v prvých rokoch fungovania by nemuseli byť plnofarebné), na vitríny by sa vypísal tender, na údržbu taktiež, s priamou možnosťou umiestňovania reklamy k nim, za ktorú by inkasoval peniaze priamo podnik, alebo najprv správca, až potom podnik určitý podiel).
To by v Bratislave prijalo mnoho ľudí, najmä tú najzaujímavejšiu skupinu, ktorá bude húfne nakupovať jednorázové CL.
co sa tyka akustiky, ta mila pani by mohla hovorit toto:
"Nachadzate sa v linke cislo XX. Nasledujuca zastavka je YY (nablizku je/su WW - toto by v slovencine nemuselo byt). Konecna zastavka je ZZ, cestou nasleduju prestupne uzly PP.
a otom v anglictine:
"You are now in line XXa. Following stop is YY (nearby is/are WWa). The terminus of this line is ZZ via important stops PP"
a teraz vysvetlivky..
XX - cislo linky
XXa cislo linky v anglictine
YY - nasledujuca zastavka
WW - nieco z mnoziny "sluzby,nakupne centrum, nemocnica, letisko, stanica atd)
WWa - to iste co WW len v anglictine
ZZ - konecna
PP - dolezite prestupne uzly (mohla by ostat databaza doterajsich co scrolluju na vonkajsom transparente)...
myslim ze ta mila sympaticka teta by to zvladla.. otazne je ci by to ti informatici v dpb dokazali spravne spodmienkovat...
Amos> ale do mlynskej chodi aj linka 30, 37 a 31 a 39, tak nehovor len o 32ke vravim ked zatrolejovat, tak poriadne...
co sa tyka informovania... neviem ci je to problem... na vnutornom buse by scrollovalo toto:
- Linka/Line: 20 (po zavreti dveri)
- Nasl. zast.: OD Saratov (10 sekund)
- Following stop: OD Saratov (10 s)
- Spiecial: Shopping (5s) (ine moznosti - Landmark, Hospital, Services, Transportation a pod, ak by nebolo, tak by sa vynechalo)
- Konecna: TESCO Lamac (10s)
- Terminus: TESCO Lamac (10s)
- Cez - (scroll) Damborskeho, STK.... (10s)
- Via - (to iste) (10s)
a pocas jazdy az po otvorenie dvery by sa striedala nasledujuca zastavka, konecna a cez (pricom "cez" by zobrazovalo len uzly, ktore nie su)
KLF, S499.1023> inak, nebolo by (v dalekej buducnosti) praktickejsie nakupit dvojsmerne elektricky a prestavat obratiska, ktore by boli jednak mensie a predovsetkym by sa v nich nenicili kolesa a nepiskali by? tusim v Stutgarte to tak maju ze "obratisko" = zlucenie parovej trate do jednej kolaje, ktora sa nasledne deli na pocet kolaji adekvatny poctu konciacich liniek...
Je jedno čo spravil s centrom, stretávame sa tu hádam dopravopati, preto pozeráme najprv na túto kategóriu. Vymenil Ďurkovský vedenie DPB? Nevymenil. Tak o čom?
Re #69683 S499.1023: Ale peniaze peniaze peniaze... euromoney?
Re #69706 Ike: To Beňovej nič sa asi myslí tak, že nie je ani občianska aktivistka ani nič. V živote som on nej nepočul žeby konala dobrovoľnícku prácu, tobôž pre mesto... také nič má za sebou, alebo o ničom aspoň neviem.
Re #69714 Ike: Máš pravdu, je fakt,že 31/39 by si zaslúžili trojelbusovú prevádzku. Ďalší kandidát je podľa mňa 93+94, až po Vyšehradskú (so zatrolejovaním konečnej Holíčska).
Re #69730 Ámos: Tie tvoje výpočty návratnosti sú nejaké pofidérne. Zrátaj si tou svojou metodikou návratnosť trasy, ktorú by si ty ako prvú teraz zatrolejoval a pastni to sem, nech som v obraze, že ktoré sú to tie úžasne návratné investície.
Re #69742 SDX: Tak to asi nepoznáš nevidiacich. Tí naši matfyzácky sú samostatné jednotky. Ja som len zíral ako si v pohode mašírujú centrom, električky v pohode...
Re #69744 SDX: Keby si bol slepý tak by si sa to naučil a nešpiritizoval:)
Re #69759 SKODA-Sanos: Túžiš sa v nich voziť ešte 10 rokov?
V Karlovke pri Botanickej sa "pobozkali" električka s nákladným autom. Električky nejezdia a tvoria sa kolóny. Hlásili to v rádiu takže neviem ako to tam presne vyzerá. Tým pobozkali myslím ,že sa nabúrali. ?
Počuj, a čo som ja nejaká autorita? Však ja hovno viem okrem par trolejov nad nasimi hlavami ? ? ? .
Samozrejme, že to má význam. Však v bežnej prevádzke sa to nemusí využívať a pri v ýlukách to príde vhod. Mohlo by to byť cca. 10% vozového parku.
Však som v Kneipe rozdával plné CD fotiek zo šotoakcie "Verkehrsverbund Rhein-Ruhr". Ja za to nemôžem, že si abstinent a z každej krčmy predčasne utečieš, lebo ráno ideš ryžovať.
nooo mojkovia... Tak toto chcem vidieť na vlastneé oči... Kto sa pridá... ? ?
Re #69749 S499.1023: ta ty tam bol a nepovie, že na takom nádhernom obratisku bol... Veď počkaj, prideš do Ba... Čaká Ťa povinná prednáška u Dopraváka... ? ?
Je to trolejbusová točňa, technicky veľmi zaujímavé a ojedinelé. Cítiť tu silný vzťah k prírode, aj napriek stálym nákladom na prevádzku tohto zariadenia.
KLF