Reply on: samuliak #67769:
""radsej budem cestovat MHD pomaly ako by som mal cestovat rychlo na ukor inych, lebo na rozdiel od niektorych ludi viem ze nie som jediny na svete.."" Tak to je dobra KRAVINA - uvedom si, ze 60% ludi CESTUJE DO PRACE VYUZITIM MHD!!! Takze ak mame cestu (zaplatenu danovymi poplatniikmi) siroku 2 jazdne pruhy, tak mininalne jeden cely jazdny pruh (co je len 50%, nie 60%) by mal byt vyhradeny pre MHD. Takze "na ukor inych" tu jazdi niekto iny - su to prave ti ludia v autach. MHD by malo mat priestor na uliciach, ktori zodpoveda podielu prepravenych osob! Pokial sa do zabraneho priestoru zarata aj PARKOVACIE MIESTA a porovna sa so zabratim priestorom zastavok (tak IAD zabera castokrat aj sirku troch jazdnych pruhov)... Myslim ze jedine co navrati ludi do MHD je prave adekvatne a SPRAVODLIVE rozdelenie vyuzivania verejnych priestranstiev - ulic - kde to ide urobit bus pruh, cyklus na krizovatke taky - ze MHD prevezie 60% ludi, tak nech ma 60% volnu krizovatku, parkovanie len tam kde je to dovolene a za adekvatne peniaze (nie - 10 korun na hodinu nie je adekvatne, alebo dokonca zadarmo na chodnikoch, parkoch, v krizovatkach...)
d3k0
Alebo iný uhol pohľadu - povedzme, že by sa časť cestujúcich presunula z áut do autobusov - počet vozidiel by sa ani napriek BUS pruhom nezmenil, ale jazdili by častejšie, teda by ponúkli väčšiu kapacitu. Zmenšili by sa problémy s parkovaním v meste, alebo aspoň by sa už nezhoršovali.
Ja osobne nič proti autám nemám (veď aj auto mám) pokiaľ sa využívajú rozumne. Ale naozaj nepovažujem za rozumné to, že ráno výjdem pred panelák, na chodníku si vyzdvihnem auto, pri výjazde zahromžím na tých hrozných chodcov, ktorí mi (ktovie prečo) nechcú uhnúť z chodníka, následne cestou do mesta 15 minút postojím v zápche, potom víťazoslávne zaparkujem kdesi na trávniku, lebo už inde miesto nie je. V práci potrebujem ísť niečo vybaviť na Obchodnú, tak si zoberiem pre zmenu služobné auto a zaparkujem rovno na pešej zóne - veď chodci tú pol hodinku vydržia obchádzať moje auto. Cestou späť ešte predbehnem električku stojacu na zastávke - veď čas sú predsa peniaze a ja 30 sekúnd navyše nemám. Po práci idem na druhý koniec mesta do nejakého hypermarketu, lebo práve tam je to podľa mňa najlacnejšie (na cenu benzínu nehľadím). Idem tam síce 3/4 hodinu v zápche a 3/4 späť, ale to nevadí. Večer sa vrátim domov, pričom keďže už aj to "moje" miesto na chodníku niekto obsadil, zaparkujem rovno v križovatke na priechode pre chodcov, ktorý už 10 rokov nikto neobnovil a pamätajú si ho už len pamätníci. Niektorým sa to môže zdať pritiahnuté za vlasy, ale ak by som chcel, za chvíľu by som nafotil vodičov, ktorí robia presne toto. Ani MHD nie je všemocná a myslím, že nikomu tu nejde o to, aby ľudia zahodili autá do šrotu a vozili sa len MHD. Skôr ide o to zlepšiť MHD natoľko, aby cestovanie ňou bolo prinajlepšom také výhodné ako cestovanie autom. Tým myslím, aby bola cesta MHD rýchlejšia, lacnejšia a menej stresujúcejšia ako cesta autom. A to žiaľ nie je a všetko nasvedčuje tomu, že ani tak skoro nebude.