Reply on: Andy #65438:
Dlho som rozmýšľal, či budem na teba reagovať, lebo ťa poznám a viem, že to bude pravdepodobne zbytočné. Ale pokúsim sa :MHD nie sú taxíky, ani zájazdové autobusy. Vozidlá MHD vykonávajú pravidelnú prepravu cestujúcich medzi zastávkami podľa vopred stanoveného grafikonu. Na trase býva obyčajne niekoľko nádväzných spojov. Ak cestuješ pravidelne, tak sleduj, že pokiaľ spoj ide presne, tak obyčajne stretáva vždy rovnaké linky na skoro tom istom mieste.
Cestujúci sú povinný byť na zastávke včas a pripravený na nastúpenie. To sa tu už pár krát napísalo. Vodič je povinný dodržať čas odchodu samozrejme po nastúpení všetkých cestujúcich "PRIPRAVENÝCH NA NASTÚPENIE", čo dobiehajúci nie sú. Ak vodič nepočká a odíde tak im NEUTIEKOL ako to tu všetci píšete, ale oni svoj spoj ZMEŠKALI. A to je rozdiel.
Nech sa ti to zdá akokoľvek kruté a z pozície cestujúceho ktorý zmešká spoj poznám, že hnev ovládne moju hlavu, ale uvedomím si, že nie je vinný vodič, ako to tu často píšete ale ja sám ako cestujúci. Vodič si plní svoje povinnosti.
Pokiaľ nevieš byť na zastávke včas, NEMÁŠ PRÁVO ZDRŽIAVAŤ ostatných cestujúcich, ktorí už nastúpili a ponáhľajú sa za svojimi povinnosťami.
Dúfam, že to konečne pochopíš (aj keď tomu veľmi neverím) a uznáš konečne, že čakať na dobiehajúcich cestujúcich po čase odchodu spôsobuje meškanie spojov.
Pokiaľ by vodiči dodržiavali grafikon a nevyčkávali by ľudí na zastávkach, tak by chodili podstatne presnejšie. Ľudia by sa naučili byť na zastávke včas a neročuľovali by sa.
Niektorí vodiči čakajú všetkých dobiehajúcich, lebo sa obávajú postihov, keby sa cestujúci sťažoval. Lenže vodiča nečaká postih pokiaľ dodržal čas odchodu. Skôr ho čaká postih, pokiaľ bude 3 min čakať na zastávke!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja osobne podľa možností čakám ľudí, samozrejme viem, kde si to môžem dovoliť. Napríklad, keď vidím, že nestíham svetlá, tak sa ani nesnažím odísť zo zastávky a "vetrám", pokiaľ za mnou nie je iný voz. Keď robím posledný spoj, tak pozorne pozerám na každej zastávke, či niekto nedobieha. Ale cez deň, keď je interval slušný a možnosť alternatívneho spojenia tiež nevidím dôvod, prečo umelo meškať a ukratiť cestujúcich aj seba o čas.
m@rtin
Je otázkou co myslíme pod tím enormě? Pokud pokrytí území v procentech, pak se enormě potřeboval postavit Barrandov. Pokud myslíme obsluhu aspoň 1/3 největšího sídliště od Moskvy po Lisabon a vyřazení alespoň 100 autobusů, pak se enormě potřebovala postavit Petržalka. Btw. Jedna trať ve středu Petržalky nemusí být poslední. Pokud tam povede aspoň část, je pak daleko jednodušší tam natáhnout druhu, třetí větev. Z pohledu dopravní obsluhy mi připadá TT na Petržalku v bývalém ČS jako nejnezbytnější ze všeho jiného nezbytného.