Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #65327:
Sorry, ale toto je cele blbost. Ten kto chce jazdit autom, bude jazdit autom, aj keby stalo palivo 60.- Sk/L. Nevidim rozumny dovod na to, aby sa zhorsovali pdmienky motoristom. Ved kde sme ??? Tadial cesta nevedie ! Cesta vedie tadial, aby MHD stala za to ludom, ktory nemusia silou mocou jazdit autom, ale idu nim len preto, ze MHD ma taku uroven aku ma. Cize NIE zhorsovat podmienky (aj tak uz dost zle) motoristom, ale ZLEPSOVAT podmienky cestovania s MHD !
Mimochodom ty ako motorista raz nadavas na MHD a chvalis sa ako cestujes autom a teraz zas naopak. nebude to tym, ze palivo je uz moc drahe a uz na to nemas ? ? ?
Sommelier:
Ještě bych doplnil, že v lokalitách kam se protáhlo metro či tramvaje počet osobních aut opravdu poklesl. Na Barrandov dříve jezdily kloubové autobusy ráno v prokladu 2 minuty. To znamenalo hodinovou kapacitu v jednom směru 4500 osob.

Po protažení tramvají, tam jezdí ráno 4 linky v prokladu 2 minuty. Ale 3 linky jezdí ve dvojicích a jedna v sólech. 3 linky nestíhaly, proto tam byla zavedan čtvrtá linka 13. To znamená, že hodinová kapacita je v současné době 7900 cestujících.

Počítáme-li kapacitu kloubového autobusu 150 cest. a dvou tramavjí T 300 cestujících.

Zrovna tak rapidně poklesl počet aut po prodloužení metra na Černý Most v ulici Poděbradská.
Sommelier:
GŘ DPP se vyjádřil tak, že v současné chvíli přechod na nový odbavovací systém (čipové karty) je ekonomicky nevýhodný. Ne, že na něj nejsou peníze. Mimoto, turnikety do metra by akorát zdražily jízdné. Náklady na výrobu jízdenek s magnetickýcm pruhem jsou asi 5X vyšší než na obyčejnou jízdenku.

Právě, že se PR s BA porovnávat v určitých věcech dá. Minimálně v údržbě, integrované dopravě, hlášení zastávek apod. Obě tyto města se dají porovnávat. Právě už proto, že jsou obě hlavní města v bývalé jedné zemi. V Praze se už asi 8 let zastavil úbytek cestujících z MHD. Takže ten trend opačný není.

Dostat lidi z aut do MHD můžeš jedině vysokými poplatky za jízdu v historickém centru nebo úplným zákazem. Ikdyby byla MHD super úžasná a zadarmo, lidi budou jezdit autem dál. Pro ně je MHD prostě socka a snižovali by si tím své ego. Auto považují za společenskou prestiž. I v tom velúžasném Curychu jezdí 80% lidí auty. Je to smutná realita, ale pravdivá.
Reply on: KLF #65326:
Vždycky budú existovať ľudia, ktorí proste autom pôjdu aj keby bola MHD pozlátená, takže ich do MHD dostaneš jedine tým, že im zavedieš napr. veľmi veľké poplatky za to, že budú mocť tým autom jazdiť. Čiže pôjdu MHD preto, lebo to bude jediná napr. finančne prijateľná možnosť.
Reply on: Andy #65323:
A co tak miesto zhorsovania podmienok individualnej dopravy, zlepsit podmienky hromadnej dopravy ? ?
Reply on: Andy #65323:
presne tak - v centrálnej zóne nahodiť mastné parkovné, zabrániť kšeftom s parkovaním obyvateľov a sme doma. ?
Reply on: Andy #65318:
citala som ju viackrat uz predtym, ale nepochopila som..:) oka.. nebudem sa pchat tam do coho ma nic...
Reply on: Sommelier #65322:
No asi nič, jedine že by si výrazne zhoršil podmienky pre individuálnu dopravu.. 🙂
Reply on: Andy #65320:
ale čo s tým ?
Reply on: SZKV #65265:
hmm, ako som sa na to díval, tak ČR a SR z toho budú mať málo.
Celý ten projekt by som nazval malou domov. Však väčšina nových tratí a ciest je u vyvolených.

Štvrtinu tvoria pôžičky, kto vie čo znamená ten dodatok o iných zdrojoch.
Myslím, že sa u nás dostane najviac lodná doprava.
Na Viden - Bratislava bolo vyčlenených 300 milionov Eur - čo tých 17 miliard Sk nie je - žeby prudká zmena kurzu ? ?
No a z toho 350 miliardového balíka to znamená menej ako 1 promile ? Ďakujeme pekne, pripočítajme diaľnicu do Poľska, ktorú Mečiar rozostaval... No, možno niečo aj s loďami naškrabeme.

Tá spojka (Vieden) - Brno - Praha je kreslená cez Havlíčkův alebo Pardubice ?
Reply on: Sommelier #65319:
To bude tým, že stále viac ľudí si môže dovoliť auto. Časť ľudí pôjde tak či tak radšej autom, aj keby metro bolo pozlátené a zo stropu by viseli diamantové lustre.
Reply on: m@rtin #65268:
ale samozrejme. Nemusíme ďalej pitvať záležitosti s financovaním. Vždy, keď utopíte miliardu niekde, musíte zobrať niekde inde.
Generálny DPP sa napríklad o inštalácii turniketov v metre vyjadril, že na to nie sú peniaze. Tak potom neviem.
Čo som chcel ale už dávnejšie poznamenať je, že rozvoj je v oboch mestách rozdielny, situácie diametrálne odlišné a porovnáva sa tu od podstaty neporovnateľné, len tie problémy sú rovnaké - áut je viac a viac a ľudí v MHD menej.
Neviem aká by tá MHD musely byť. Praha tú reálnu šancu má - ale ako je vidieť napriek rýchlemu a luxusnému metru je vývoj nezadržateľne opačný.
Reply on: Nicole #65317:
Prečítaj si ešte raz a poriadne jej otázku..
Reply on: iwa #65315:
no podla mna sa da, ked prinesies do DPB potvrdenie o navsteve skoly, tak by ti mali spravit studentsku elektricenku, ktora plati v BA(mylim sa snad Andy?)... teda ak si sa na toto pytala...
Reply on: iwa #65315:
Nedá, v Žiline zabezpečuje dopravu iný podnik. 🙂
Ja by som sa chcela opytat: nevie tu niekto nahodou, ze ked si chcem vybavit studenské preukazky na zlavu cestovneho v Ziline...Da sa to vybavit aj v BA? Ak ano tak kde?
Lúčim sa, musím ísť do toho pekla jazdiť. Opäť Vás navštívim okolo 23 hod., čím nepoteším každého, možno dokonca nikoho.

? ☠ ?
Reply on: Nightlight #65312:
? no tak asi nie;) ale to bolo o pol osmej vecer vies..;) tam toho uz snad vela ti ludia nenakolabuju... ako napad to bol priatelov, ze sak podme mhd... a potom dole na Molecovej uz stracal nervy, ze mali sme ist taxikom ? ... este, ze ja uz sa s DPB vozit nebudem... za par dni sa budem spoliehat na DPP a tam budem (ne)verny privrzenec ?
Reply on: Nicole #65311:
Ty si to celé nepochopila. DP sa chce vyhnúť tomu, aby ľudia kolabovali v tých prehriatych vozoch, preto niektoré nevypravil, aby znížil pravdepodobnosť kolapsov. Spoliehal sa na to, že cestujúci si zvolí inú alternatívu dopravy. DP celú situáciu podcenil, nakoľko má toľko verných prívržencov, ktorí obetavo čakali na svoj vytúžený spoj, že sa dostavil presne opačný efekt. Vozidlá boli preplnené a bolo v nich ešte dusnejšie, čím sa riziko kolapsov cestujúcich naopak zvýšil. Predpokladám, že sa Dp z tohto poučil a bude sa snažiť, aby už k takejto situácii neprišlo. ? ? ?

Upozornenie: mhd.sk, občianske združenie nezodpoveda za obsah tohto príspevku.
?
Vdaka bohu, ze mame DPB! ..... kto iny dokaze cloveka tak krasne vytocit tym, ze sa nedostavia dva spoje a cesta z DD na zastavku Siemens vcera trvala presne hodinu a desat minut.... Asi im napisem dakovny email, ze sa staraju o moj tlak kedze ho mam nizky, udrziavat ho na tej optimalnej hodnote ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.