Reply on: pete #62777:
Naklady na udrzbu komunikacii zavisia hlavne od hustoty obyvatelov. Ano da sa najst taky priklad, kde mesto s menej obyvatelmi ma vacsiu hustotu a tym aj nizsie naklady ako mesto s viacej obyvatelmi, ale vseobecne platne pravidlo, je, ze cim vacsie mesto, tym vyssia hustota obyvatelstva. Vranov ma vyssiu hustotu obyvatelstva a tak pravdepodobne nizsie naklady, ale vacsina velkych miest ma vysoku hustotu obyvatelov. A navyse pochybujem, ze taky obyvatelia Vranova pracuju len vo svojom meste, ale tiez aj Nitra a ine mesta, k nakladom na dopravu samozrejme patria aj komunikacie mimo miest, to tiez musi niekto platit...
pete
Len jeden priklad. Zober si taky Vranov nad Toplou, ktory ma asi 30tis obyvatelov a tvori ho asi 5 ulic. A zober si taku Nitru ktora ma 3x viac obyvatelov, a je to rozlahle mesto kde je plno ciest, plno uliciek atd. Myslis si, ze rocna udrzba vsetkych mestskych komunikacii v Nitre stoji len 3x viac ako vo Vranove?