Reply on: S499.1023 #62771:
Ja by som bol celkom rad keby v Bratislave bol standard dopravy ako v Stupave - miesto na sedenie najst je urcite realnejsie, ikarusy 280 uz velmi tiez SAD nema, interval na tak male mesto ako Stupava je vcelku dobry - rano medzi 7 a 8 : 9 spojov, medzi 6 a 7: 14 spojov za hodinu!!! Ked si predstavim ze by taketo SAD chodilo do Petrzalky, s takym intervalom a kvalitou (samozrejme umerne poctu obyvatelov...)
pete
Ale najprv si ujasni, co vlastne vies. Lebo najprv pises ze cim vacsia hustota, tym viac penazi. Potom pises presny opak. Najprv pises o mestach, potom o VUC.
Trocha vysvetlenia k tej hustote pri VUC. Ak mas na uzemi 100km2 20 dedin s 5000 obyvatelmi dokopy a obsluzis ich s 5-timi spojmi, ktore su vzdy preplnene, netreba ti dotaciu taku ako rovnake uzemie s dvoma dedinami a 50-timi obyvatelmi, kde ledva zaplnis jeden spoj. Pritom naklady na ten jeden spoj su ± rovnake.
A k mestam. Keby kazde mesto dostavalo na obyvatela rovnako, tak male mesta sa topia v peniazoch a velke by nemali ani na verejne osvetlenie. Skus nad tym porozmyslat....