Tlacenie vzduchu v metre: Piestovy ucinok by vraj nemal vznikat v dvojkolajnych tuneloch. Tie sa napr. pouzivaju na prave budovanom useku IV.C1 v Prahe.
Suhlasim ale s nazorom, ze metro je pre Bratislavu zbytocne aj v dlhodobejsom horizonte (kto sa bude masovo stahovat do tak lukrativnej stvrte ako Petrzalka? - a navyse za rohom je Madarsko s Rakuskom).
Myslim ze smerom cez Novy Most ludi dostatocne rychlo odvozia aj autobusy. Metro by sice bolo rychlejsie, ale netreba zabudat na to, ze aj dostat sa na stanicu metra (pod zem) chvilu trva, stanice su predsa len redsie ako u povrchovej dopravy, takze nevyhnutne by zrejme boli autobusove „napajace“. A s prestupom sa mi uz metro az take rychle nejavi.
Elektricky by sa mohli vetvit jednak v Petrzalke (napr. smer Ekonomicka Univerzita – Ovsiste; Nadrazie Petrzalka) a jednak v centre, cim by doslo k efektivnejsej obsluhe uzemia.
K uverejnenemu projektu mam nejake pripomienky:
Mala by sa obnovit elektricka na Stefanikovej, aby sa bolo mozne dostat z Petrzalky rychlo az na hlavnu stanicu a pripadne po napojeni Petrzalskeho nadrazia na elektricky umoznit rychle spojenie tychto 2 nadrazi.
Toto by mohla byt dost dobra vyhoda oproti metru. Metro totiz vobec neriesi napojenie Petrzalskeho nadrazia, akurat za podmienky, ze sa vybuduje dalsie nadrazie niekde za Starym mostom (?).
Zaujimalo by ma, aka ochota bude zo strany ZSR o stavbu dalsieho nadrazia v Petrzalke. A ake vlaky budu chodit po tejto trati? Vsak vacsina vlakov dnes konci v Petrzke a dalej do mesta nejde. To by sa mohlo zmenit iba ak by sa vyudovala spojka Pristavny most-letisko-trat na Trnavu/Galantu. Potom by tu mohli povedzme premavat vlaky Kosice-Blava-Wien alebo letisko-Petrzalka-Wien. Ale budu zastavovat rychliky na zastavke/nadrazi pri Starom moste? Ak nie, ako sa dopravia ludia z vlaku do centra?
A co ak sa ale vlakova zastavka za Starym mostom postavi ked uz metro bude stat. Budu dodatocne budovat dalsiu stanicu? To si neviem celkom dobre predstavit. Pri elektricke to ide.
Dalej - pridal by som do projektu kvapku populizmu. Treba zdoraznit, ze metro priamo obsluzi len cast Petrzalky, zatial co zvysok Petrzalky bude musiet na metro cestovat autobusom. Elektricka umozni vetvenie trate v Petrzalke, a to podla momentalnych financnych moznosti, pricom moze ist o rychlodraznu trat alebo o klasicku.
Najma by som zdoraznil tu vetvu na Petrzalske nadrazie, ktora by mohla obsluzit tamto okolo Incheby (jak chodi 81)
Tiez by som napisal navrh linkoveho vedenia – napr:
12 Dubravka-Hviezdoslavovo nam-Petrzalka,
13 Hlavne nadr. – Nam. SNP – Petrzalka (linka 1 by sa mohla skratit cez tunel)
11 Raca-Petrzalka
Myslim ze ludi by mohla celkom nadchnut predstava, kde vsade sa v centre dostanu z Petrzalky bez prestupu rychlodraznou elektrickou. Zaroven by som urcite napisal jazdne casy! K navrhnutym linkam by som urobil presne jazdne doby na vsetky zastavky, aby si to mohol kazdy spocitat, ci usetri cas, alebo nie a pripadne zvazit, ci este moze dosiahnut dalsiu usporu casu pri ceste metrom.
Metro ma nesporne vyhody, ale v husto zaludnenych oblastiach a pri cestovani na dlhsie vzdialenosti. Ist 2/3 stanice metrom sa moc neoplati, to je lepsia povrchova doprava. Hustozaludnena oblast v Bratislave vsak nie je moc velka, aby bola vyhoda metra markantna. Problem je snad skor pri ceste elektrickou cez centrum v smere od Karlovej Vsi na Ruzinov alebo naopak – to vsak Petrzalske metro stejne neriesi. V redsie zaludnenych oblastiach je vyhodnejsie (hlavne lacnejsie) stavat nad zemou – ci uz metro alebo elektricku rychlodrazneho typu (rychlost moze byt takmer rovnaka).
Mimochodom, za chvilu idem domov a idem elektrickou, napriek tomu ze rovnaku trasu by som sa mohol odviezt aj metrom (5 stanic). Dovod? Metro uz teraz vecer moc nechodi (7-10min), je narvane, je tam smrad a casova uspora je minimalna 2/3 minuty - vacsinu casu by som stravil niekde cestou na stanicu (vstup do metra je pritom na zastavke elektricky).
Co sa tyka nazorov o preplni mesta elektrickami - , vsak az tak vela ich v tej Bratislave nechodi. Staci ich trochu uprednostnit na krizovatkach. Okrem toho by nova vetva trate do Petrzalky umoznila trochu zoptimalizovat linkove vedenie elektriciek v centre.
Myslim ze by mohlo fungovat (uz dnes) nieco ako „tlacitka pre chodcov“, ktore by elektricka prechodom cez urcite miesto zapla a dostala by zelenu. Zelena vlna pre auta aj tak moc nefunguje – hlavne ak su cesty ucpane.
Okrem toho, elektricky v Petrzalke by citelne odlahcili aj automobilovu dopravu v centre, hlavne na Hodzovom namesti ale tiez smerom na Racianske myto. Priama elektrickova linka z Petrzalky do Race (moja 11) by napr. uplne odburala z Rac. Myta linku 59.
Mimochodom, co si myslite o elektrickach do Mlynskej doliny? Vsak taka 31 takmer na celej trase kopiruje elektrickovu trat, pritom elektricka by mala byt snad o 1/2 lacnejsia.
Andy (nie 008): Ale inak si normalny... hej ?
Andy 008: Na vypravni som dopadol podobne ako minule, len som narobil trocha vietor... Snad to pomohlo, uvidim pondelok, abo v nedelu.
To je pravda, bohuzial Ale ja sa nedam znechutit. Totiz, nehovoril som o pos(r)lancoch, ale o mladych ludoch z ktorych niektorych poznam a chodia na pravo. Ozaj, ked chces debatovat, pod na DP Talker.
si pozri parlament - skoro kazdy tam ma titul (casto nie jeden) a dohodnut sa vedia akurat na zvyseni svojich platov.
Na vystudovanie VS na slovensku netreba moc velke IQ. A okrem toho to neznamena, ze clovek je schopny sa dohodnut. A VS ti nezaruci okrem titulu a dobreho pocitu nic viac na cloveku - bohuzial .
Ja si myslim ze ked niekto vystuduje VS tak by mohol mat trochu inteligencie a prispiet k dobrej veci... Aj na ukor svojich osobnych nazorov.
Otazocka do plena: Zmestili by sa na Stary most tri kolajiska (3x2 kolaje)?
Na Slovensku je pat melonov ludi, v blave styristo patdesiat tisic. z toho architektov urbanistov moze byt asi okolo dvetisic. myslis ze ked sa daju dokopy tak by to vyzeralo otrasne? (stacilo by dat dokopy len 50 a stacilo by (IMHO)).
Votrelec #6192, #6195: Na tie mimourovnove krizovania Ti uz (snad) odpisali, co sa tyka cien, zda sa mi, ze p. Kovalcik pocital cenu len za samotnu trasu - bez depa, vozidiel etc. Nie ako projekt elin. A mimochodom, aj 10 halierov su peniaze za predpokladu ze oba projekty by boli inak uplne rovnake. Co nie su.
Tulenique #6208: Travicka je relativne bezna (myslim) a hlavne velmi esteticka. :))) Skoda len, ze na tych betonovych paneloch nerastie...
Ospravedlnujem sa za vypadky ktore dnes nastanu, ale potrebujem po 110 dnoch nepretrzitej prevadzky spravit neake HW aj SW upravy na serveri ktore sa nezaobidu bez vypadku sluzieb....
Petik
Suhlasim ale s nazorom, ze metro je pre Bratislavu zbytocne aj v dlhodobejsom horizonte (kto sa bude masovo stahovat do tak lukrativnej stvrte ako Petrzalka? - a navyse za rohom je Madarsko s Rakuskom).
Myslim ze smerom cez Novy Most ludi dostatocne rychlo odvozia aj autobusy. Metro by sice bolo rychlejsie, ale netreba zabudat na to, ze aj dostat sa na stanicu metra (pod zem) chvilu trva, stanice su predsa len redsie ako u povrchovej dopravy, takze nevyhnutne by zrejme boli autobusove „napajace“. A s prestupom sa mi uz metro az take rychle nejavi.
Elektricky by sa mohli vetvit jednak v Petrzalke (napr. smer Ekonomicka Univerzita – Ovsiste; Nadrazie Petrzalka) a jednak v centre, cim by doslo k efektivnejsej obsluhe uzemia.
K uverejnenemu projektu mam nejake pripomienky:
Mala by sa obnovit elektricka na Stefanikovej, aby sa bolo mozne dostat z Petrzalky rychlo az na hlavnu stanicu a pripadne po napojeni Petrzalskeho nadrazia na elektricky umoznit rychle spojenie tychto 2 nadrazi.
Toto by mohla byt dost dobra vyhoda oproti metru. Metro totiz vobec neriesi napojenie Petrzalskeho nadrazia, akurat za podmienky, ze sa vybuduje dalsie nadrazie niekde za Starym mostom (?).
Zaujimalo by ma, aka ochota bude zo strany ZSR o stavbu dalsieho nadrazia v Petrzalke. A ake vlaky budu chodit po tejto trati? Vsak vacsina vlakov dnes konci v Petrzke a dalej do mesta nejde. To by sa mohlo zmenit iba ak by sa vyudovala spojka Pristavny most-letisko-trat na Trnavu/Galantu. Potom by tu mohli povedzme premavat vlaky Kosice-Blava-Wien alebo letisko-Petrzalka-Wien. Ale budu zastavovat rychliky na zastavke/nadrazi pri Starom moste? Ak nie, ako sa dopravia ludia z vlaku do centra?
A co ak sa ale vlakova zastavka za Starym mostom postavi ked uz metro bude stat. Budu dodatocne budovat dalsiu stanicu? To si neviem celkom dobre predstavit. Pri elektricke to ide.
Dalej - pridal by som do projektu kvapku populizmu. Treba zdoraznit, ze metro priamo obsluzi len cast Petrzalky, zatial co zvysok Petrzalky bude musiet na metro cestovat autobusom. Elektricka umozni vetvenie trate v Petrzalke, a to podla momentalnych financnych moznosti, pricom moze ist o rychlodraznu trat alebo o klasicku.
Najma by som zdoraznil tu vetvu na Petrzalske nadrazie, ktora by mohla obsluzit tamto okolo Incheby (jak chodi 81)
Tiez by som napisal navrh linkoveho vedenia – napr:
12 Dubravka-Hviezdoslavovo nam-Petrzalka,
13 Hlavne nadr. – Nam. SNP – Petrzalka (linka 1 by sa mohla skratit cez tunel)
11 Raca-Petrzalka
Myslim ze ludi by mohla celkom nadchnut predstava, kde vsade sa v centre dostanu z Petrzalky bez prestupu rychlodraznou elektrickou. Zaroven by som urcite napisal jazdne casy! K navrhnutym linkam by som urobil presne jazdne doby na vsetky zastavky, aby si to mohol kazdy spocitat, ci usetri cas, alebo nie a pripadne zvazit, ci este moze dosiahnut dalsiu usporu casu pri ceste metrom.
Metro ma nesporne vyhody, ale v husto zaludnenych oblastiach a pri cestovani na dlhsie vzdialenosti. Ist 2/3 stanice metrom sa moc neoplati, to je lepsia povrchova doprava. Hustozaludnena oblast v Bratislave vsak nie je moc velka, aby bola vyhoda metra markantna. Problem je snad skor pri ceste elektrickou cez centrum v smere od Karlovej Vsi na Ruzinov alebo naopak – to vsak Petrzalske metro stejne neriesi. V redsie zaludnenych oblastiach je vyhodnejsie (hlavne lacnejsie) stavat nad zemou – ci uz metro alebo elektricku rychlodrazneho typu (rychlost moze byt takmer rovnaka).
Mimochodom, za chvilu idem domov a idem elektrickou, napriek tomu ze rovnaku trasu by som sa mohol odviezt aj metrom (5 stanic). Dovod? Metro uz teraz vecer moc nechodi (7-10min), je narvane, je tam smrad a casova uspora je minimalna 2/3 minuty - vacsinu casu by som stravil niekde cestou na stanicu (vstup do metra je pritom na zastavke elektricky).
Co sa tyka nazorov o preplni mesta elektrickami -
Myslim ze by mohlo fungovat (uz dnes) nieco ako „tlacitka pre chodcov“, ktore by elektricka prechodom cez urcite miesto zapla a dostala by zelenu. Zelena vlna pre auta aj tak moc nefunguje – hlavne ak su cesty ucpane.
Okrem toho, elektricky v Petrzalke by citelne odlahcili aj automobilovu dopravu v centre, hlavne na Hodzovom namesti ale tiez smerom na Racianske myto. Priama elektrickova linka z Petrzalky do Race (moja 11) by napr. uplne odburala z Rac. Myta linku 59.
Mimochodom, co si myslite o elektrickach do Mlynskej doliny? Vsak taka 31 takmer na celej trase kopiruje elektrickovu trat, pritom elektricka by mala byt snad o 1/2 lacnejsia.