Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 81-71 #59457:
To sa budeš tešiť ešte veľmi dlho. ?
Reply on: aquila #59455:
Ja viem, že to bola irónia, veď ja som to to tiež myslel tak trochu ironicky. ? Aké 3 úrovňové križovania? Ja viem iba o dvoch (Šafko a Bosákova). ?
Reply on: Emo #59454:
A na mna ste uz vsetci zabudli?Ved ja tiez snivam, teda vlastne ja sa tesim na bratislavske metro. ☺
Reply on: KLF #59451:
Včera som tam s Andym strávil 2 a pol hod.
Lebo iná otázka je, že kvoli čomu/komu sa chodí na autosalón primárne. ☺ ❤
Reply on: Emo #59454:
ach jaj, zase jeden co nevie citat ?

ak si nepostrehol, tak to bola ironicka analogia 😉

ja tu o metre nesnivam, a ani som nesnival. mno skor vy tu snivate o elektricke 😉 uz teraz sa rysuju 2-3 urovnove krizovania toho slavneho chbb (chcelo by byt) nosneho systemu 🙂

to bude asi taky nosny system, jak ma stara blazkova mastal ?
Reply on: aquila #59450:
"vsak naco stavat elektricku ked stacia aj busy nie ?"

Neprekrúcaj zase, nikto tu netvrdí, že električka je zbytočná. Vlastne iba Ty, lebo lebo Ty jediný snívaš o metre. ?
Reply on: KLF #59451:
myslis ten v blave ja som tam bol ...
Reply on: KLF #59451:
Ja by som tam aj išiel, keby som nebol chorý. ?
Zaujimalo by ma, ci iMHDaci chodia na autosalon. 😉 Ja som tam s kamosom dnes stravil 6 hodin. 😉
Reply on: Beus #59438:
ale blbost 🙂 ste nejaky moc vztahovacny 🙂

len hladate problemy tam kde nie su 🙂 podla vasej logiky je potom aj cela elektricka zbytocna nie ? vsak naco stavat elektricku ked stacia aj busy nie ? vsak to ani neobsiahne celu petrzalku. a vsak ked sme pri tom, na co je MHD ? vsak je nepohodlna, zla ? zrusime ju nie ? 🙂 taka ista dementna logika ...

Re #59439 Papyr: toto kopu ludom nevysvetlis ...

Re #59441 Papyr: jo jo, pendolino je vtip na vlak 🙂

Re #59442 Papyr: v USA Nedotuju benzin, prave naopak, nemaju take dane, ako je zvykom uz od druhej svetovej vojne v tejto socialistickej europe ... navyse maju v principe zakazane tie zasrane dieslaky. by som to zrusil, alebo dal aspon 50 tisic korun rocne dan za stare dieslaky bez filtru. toto je rakovina europy. v USA sa mozes aj vedla 10 prudovej cesty prejist, kym aj v blbej BA sa div nie nezadusis. diesel je rakovina europy ...

Re #59444 81-71: seriozna MHD je v US fakt len v zopar mestach. a aj tam je tragicka. jedine vynimky su DC, boston, NYC, SF bay area (ale tunak platis za kazdu jazdu BARTom a docela mastne)
Reply on: Papyr #59448:
Ale vsade nemusi byt taka fiskalana decentralizacia (v na som pripade financna degeneracia) ako u nas. ? Sluzby MHD su vykony vo verejnom zaujme, takze by to mal stat a regiony aj patricne dotovat, lenze ak sa stane palivo nevyhodne plosne pre ludi a MHD bude dotovana, tak by to mohlo priniest svoj efekt. ☺
Reply on: 81-71 #59447:
Hej, ale zdrazenie paliv postihne i MHD 🙂
Reply on: Papyr #59446:
Myslim, ze ta ekologia by mohol byt pre zaciatok dobry argument ? Ale neboj sa, niesom taky naivny, aby som si mysles, ze americania maju daku eko-cítenie. Bolo by potrebne to spravit formou znevíhodnenia cien aut a pohonnych hmot ako je to u nas.
Reply on: 81-71 #59444:
Ale ovsem, zapchy na osemprudovej americkej dialnici nie su nicim neobvyklym. To je vdaka javu zvanemu dopravna indukcia. Lenze Americania, ked potrebuju rozsirit sestpruhovu dialnicu na osempruhovu, tak jednoducho zburaju jednu stranu ulice a dorobia tam dalsie pruhy. Nepotrebuju sa vacsinou, ako my v Europe, zaoberat ochranou historickych budov v takej miere. Everything is big in America. Nothing and no-one is old in America.

Americania si uvedomuju aj efekt ich dopravy na celosvetovu ekologiu, aj potrebnost MHD. Ale ako dostanes Americanov do MHD, ked oni celych sto rokov boli vychovavani k automobilovemu individualizmu? To sa dari len vo velkych mestach, pretoze tam MHD ide a auta stoja. V americkom meste velkosti 100 000 obyvatelov MHD obvykle nie je zavedena vobec. A keby aj bola, v prvom rade ju zacnu vyuzivat ti chudobni, Hispanci, cernosi atd. Ako presvedcis tych bohatsich, ze namiesto svojho komfortneho auta sa maju tlacit s cernochmi v MHD? Predsa len, u nas sme jednak na MHD zvyknuti, jednak je u nas auto i jeho palivo drahsie, ako v USA, a jednak mame mensie socialne rozdiely a MHD tu pouzivaju aj kravataci.
Reply on: Papyr #59443:
A este jedna vec, samozrejme ze tu nejde o tie velke americke mesta ako je NY, LA a pod. ale o take mensie mestecka alebo dake turisticke oblasti. Je to fakt hrozne. Vedel by som uviest aj par velmi konkretnych prikladov ale to uz ny bolo asi moc OT.
Reply on: Papyr #59443:
Ano, v tom mas pravdu, ale s MHD to neni uplne tak. MHD je podla mna vsade na svete potrebna, netvrdil by som, ze v USA MHD nepotrebuju. PS: pokial sa chce svet vyrovnat s globalnym oteplovanim, tak si musia v prvom rade USA uvedomit, kde znizit produkciu sklenikovych plynov. A inak to, ze v USA v mestach su siroke cesty este nic neznamena, fakt si este nikdy nevidel tie niekolko klimotrove zapchy na 8 az 10 prudovom mestskom obchvate alebo priamo v mestach?
Reply on: 81-71 #59427:
Ked pojde svet uplne otrocky za USA, tak za chvilu aj my budeme uvolnovat statnu podporu obetiam hurikanov, ktore tu sice nemame, ale USA trapia casto 🙂

Len chcem naznacit, ze Europa ma proste ine podmienky ako USA. To je jak kedysi, ked sa u nas stavali male okna, lebo na Sibiri v ZSSR je velka zima a ZSSR nas vzor.
Reply on: Andy #59428:
Dotovana cena benzinu v USA, hovori ti to nieco? Ja viem, nechce sa ti prepocitavat cenu galonu v dolaroch na cenu litra v korunach. Takze teraz, po velkom zdrazeni, stoji benzin okolo 30 korun na liter. Do roku zhruba 2002 stal benzin v USA okolo 10 korun na liter. My v Europe o takych cenach mozeme snivat. To po prve.

Po druhe: V USA ma auto kazdy nie preto, ze na to ma, ale preto, ze bez auta si tam strateny. Pesi sa nedostanes nikam (vsetko je velke) a MHD neexistuje. Mylis si dosledok a pricinu.

Po tretie: dopravna infrastruktura je tam riesena velmi dobre, pretoze americke mesta boli uz stavane s ohladom na to, ze budu potrebovat siroke cesty. V Amerike storocny barak je historicky a zriedkavy. Europske mesta su stredoveke a vzor toho, ako sa prisposobi stredoveke mesto intenzivnej automobilovej infrastrukture, predviedli komunisti prave v BA, ked Novy most zaustili rovno do Zidovne, ktoru zburali. Druhy sposob je seria dialnicnych tunelov, ako to je v Prahe, ale ono na to ani ta Praha nema prachy, cize v BA zabudnite.
Reply on: Ámos #59407:
" Konkurencia snad bude len v tom nazve Pendolino a ze ludia to budu chciet vyskusat. Inak tych 20 min. na trase Bratislava - praha je zanedbatelnych."

Suhlas. Navyse, v case, ked pride Pendolino po prvykrat do BA, uz budu ludia navyknuti na linke do Prahy na komfort Student Agency, ktory teda Pendolino nie celkom dosahuje 🙂
Reply on: Martin Fundárek #59425:
" Ale prekvapuje ma, že niekto jasá nad budovaním 6,7 km železničného tunelu za ťažké miliardy na traťovú rýchlosť 80 km/h, keď súčasná trasa 14,4 km má taktiež traťovú 80 km/h (okrem 2,3 km úseku Predmestie-Nové mesto)."

V tom tuneli maju byt aj nejake zastavky, myslim, ze na viac ako 80 km/h by sa to tak ci tak medzi tymi zastavkami nerozbehlo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.