Reply on: Mikimaus #57553:
K jaké trati? Vždyť je to o těch patnáctimetrových Solarisech?!Ale jedna věc mě tam zaujala- cituji: "Tretím prínosom je zníženie poruchovosti a prestojov vozidiel, pretože nové vozidlá budú jazdiť bez porúch". Ten pán má křišťálovou kouli? ? Něco takového bych neměl odvahu pouštět do světa, aby to náhodou nedopadlo jak s pendolíny- nejdřív celou ČR pokryly bilboardy "lepší než jste čekali" a nakonec jsme se dočkali jen mezinárodní ostudy...
aquila
tipujem, ze zeleznice urobia schopnejsi nosny system ako veldajsi produkt tejto investicie, ako je ta temer nic neriesiaca petrzalska elektrickova radiala
----
http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=62782
Tunel pod Dunajom reálnejší
Najdrahší dopravný projekt v slovenských dejinách začnú projektovať už tento rok
Možnosť, že pod Dunajom povedie tunel, je pravdepodobnejšia.
Prepojenie parížsko-bratislavského koridoru so severoeurópskou železničnou vetvou územím Bratislavy má finančné krytie.
EÚ dala na projektovú prípravu koridorov vyše 10,5 milióna eur (410 mil. Sk).
„Znamená to, že projekt sa bude definitívne realizovať,“ prízvukuje riaditeľ odboru železničnej infraštruktúry ministerstva dopravy Jozef Goláň.
Projekt počíta s predbežným rozpočtom vyše 14 miliárd korún, z ktorých väčšinu by mal pokryť príspevok z EÚ.
Jeho súčasťou je elektrifikácia trate z Devínskej Novej Vsi do rakúskeho Marcheggu a druhá koľaj úseku Petržalka – Kittsee, prepojenie viedenského Schwechatu a Letiska M. R. Štefánika má vyriešiť nový železničný terminál na bratislavské letisko.
Najväčšiu časť rozpočtu zhltne výstavba hlavnej železničnej osi, ktorá z väčšej časti povedie pod zemou.
Zo stanice Bratislava-Predmestie pôjde koľajová trasa, ktorá vkĺzne pod zem a vyústi v Petržalke neďaleko Auparku. Výstavba by sa podľa železničiarskych plánov mala začať v roku 2008 a bude trvať päť až šesť rokov.
Foto - Vlado Benko
Rubrika: Spoločnosť, [10.2.2006, TREND / ms]