Reply on: m@rtin #56786:
Prepáč, zle som pochopil čo si tým myslel...
Unifikácii chápem, to mi vysvetľovať nemusíš..
Čo sa týka unifikácie vozového parku v BA, samozrejme že sa mal vypísať tender na oveľa väčšie množstvo vozidiel (čiže nie ale napr. 150-200), a tie mali byť postupne dodávané v priebehu niekoľko rokov..
A ak by sa k tým autobusom kupovali ešte trolejbusy a mali by byť s nimi unifikované, URČITE je možné po právnej stránke dať do zmluvy takúto podmienku.
Otázne je, či by sa potom musel konať nejaký tender.
Na druhej strane pokiaľ by nebol tender a výrobca autobusov pre BA by NECHCEL dodávať aj trolejbusy, nemožno ho k tomu nútiť a súťaž sa musí vypísať..
?
galiyosha
Na to, aby mohla Bratislava unifikovať vozový park, by muselo mať toto mesto rozum a vôlu riešiť problémy vo verejnej doprave dlhodobo a nie ad hoc, ako je to teraz. Momentálne mesto bez akejkoľvek koncepcie z času na čas presunie na DPB zopár miliónov na obnovu vozového parku. Tomu potom neostáva nič iné, než vypísať samostatnú jednorazovú súťaž na niekoľko trolejbusov, následne samostatnú jednorazovú súťaž na niekoľko autobusov...
Nepoznám zákon o verejnom obstarávaní, ale nechce sa mi veriť, že by neumožňoval vypísať spoločnú súťaž na dodávateľa autobusov a trolejbusov pre dopravný podnik na niekoľko rokov vopred.
Aj keď mám pocit, že ľuďom v DPB to vlastne vyhovuje. Viac rôznych dodávateľov = viac pestrofarebných hračiek...