Reply on: HB real #56085:
Pán inžinier, pôsobenie na zvršok je rovnaké, pretože máme obvykle rovnaký pražec (tie sú univerzálne pre 1000 aj 1435).Pokiaľ sa bavíme napríklad o vybrusovaní koľajnice v oblúku, tak to sme úplne inde, pretože sily ktoré tam pôsobia idú trochu iným smerom.
Povedz mi konkrétne čo sa na tej trati opotrebúva a vyrátaj mi, či je toto opotrebovanie natoľko závažné a aká je ekonomická návratnosť rozchodu 1435 mm, odhliadnuc od jeho ostatných výhod a nevýhod.
HB real
To je jesne asi kazdemu ze pri 1435mm rozchode potredujes väcsi polomer obluku.Len mi sa nejdeme tocit do kruhu a este v plnej rychlosi.My ideme stavat rychlodrahu a pokial viem tak to znamena ze to nebude o roznych rychlych zmenach smeru. jazdy.Ak by si vedel poriadne citat tak prides aj nato ze som pisal ze poho nam staci 70-80km/hod.mne ide o stabilitu voza a tym nensia zataz na kolaje lebo je mensie tazsiko a samozrejme aj mensie opotrebenie kolaji.Neviem ci si mozne dovolit rozhadzovat peniaze na castu vymenu kolajisk ked nemame ani na stavbu kolajisk.