Reply on: S499.1023 #53558:
Prečo by malo byť poľnohospodárstvo vo verejnom záujme? Štát má bez diskusie zabezpečovať verejné statky, ktoré nemôžeš nikomu odoprieť (obrana, verejné osvetlenie,...). Doprava je príklad elementárnej nespravodlivosti. IGK neplatí za cestu (okrem smiešnych poplatkov za diaľnice), ktorú musel štát postaviť, neplatí za záchranú službu (okrem pár korún odvádzaných pri povinnom poistení), neplatí za škodliviny a hluk, ktorými znehodnocuje životné prostredie. Spotrebná daň za palivo je tiež malá, oproti výdavkom na IGK. Koľko by sme ušetrili, keby sme stavali cesty len pre verejnú cestnú dopravu (a o čo by sa nám žilo lepšie)? O železničnej doprave už ani nehovorme, tá si platí každý kilometer cesty.
Preto verejná doprava síce nieje verejný statok, ale podľa mňa je správne ju dotovať. Poľnohospodárske produkty nie sú verejný statok, a ani podobná nespravodlivosť tu nieje, tak prečo nenechať potraviny na trh?
A to nieje (len) o tom, že pomôžeme chudobným krajinám, ale aj my UŠETRÍME, keď prestaneme liať peniaze do čiernej diery zvanej Európske poľnohospodárstvo. ?
tomas1
1. "pokial si dokazeme dorobit zradlo sami, tak nevidim dovod preco by sme mali podporovat polnohospodarov na chudobnejsom juhu EU a v Afrike." - Prečo by sme mali podporovať slovenských poľnohospodárov, keď nám to v Afrike vedia vyrobiť lacnejšie?
2. Nechápem tých, čo tvrdia, že o neobrobenú pôdu sa treba starať. Však to nechám tak, alebo to zalesním. ? Čo vyrastie, keď pôdu nechám tak? Najprv tráva + burina, potom nižšie dreviny a nakoniec stromy. Prečo podľa teba musím do toho zasahovať? Burina je rastlina ako každá iná, to že ju ty nechceš na svojej záhrade neznamená, že je škodlivá.