Reply on: SZKV #53614:
Já Ti rozumím. Nevím jak to v DPP funguje, ale jako cestující vím, že MHD v Praze funguje skvěle, intervaly jsou celej den luxusní, často využívám noční spoje - naprostá spokojenost. Vozový park se neustále modernizuje...já Ti nevím, z pohledu cestujícího dobrá kvalita za super cenu (630 KČ - studentská). Takže by mě nikdy nenapadlo sednout v Pze za volant. ?
tomas1
Doprava je príklad elementárnej nespravodlivosti. IGK neplatí za cestu (okrem smiešnych poplatkov za diaľnice), ktorú musel štát postaviť, neplatí za záchranú službu (okrem pár korún odvádzaných pri povinnom poistení), neplatí za škodliviny a hluk, ktorými znehodnocuje životné prostredie. Spotrebná daň za palivo je tiež malá, oproti výdavkom na IGK. Koľko by sme ušetrili, keby sme stavali cesty len pre verejnú cestnú dopravu (a o čo by sa nám žilo lepšie)? O železničnej doprave už ani nehovorme, tá si platí každý kilometer cesty.
Preto verejná doprava síce nieje verejný statok, ale podľa mňa je správne ju dotovať. Poľnohospodárske produkty nie sú verejný statok, a ani podobná nespravodlivosť tu nieje, tak prečo nenechať potraviny na trh?
A to nieje (len) o tom, že pomôžeme chudobným krajinám, ale aj my UŠETRÍME, keď prestaneme liať peniaze do čiernej diery zvanej Európske poľnohospodárstvo. ?