Reply on: Sommelier #53541:
Kam vedie bezbrehá liberalizácia verejnej dopravy, si môžeš pozrieť už dnes v USA. Ako pravicovo založený občan hovorím - ďakujem, neprosím si.Pokiaľ nezohľadníme externality (a môžeme ich zohľadniť len nejakým konsenzom, pretože algoritmizovať ich ešte nikdy, nikto a nikde nedokázal), nemá verjná doprava šancu.
33% administratíva v DP je jedna vec, fakt, že VŠADE na svete je administratíva v mestskej hromadnej doprave okolo 50%, mi budeš musieť nejako dodatočne vysvetliť.
Či je 4,5% nezamestnaných v BA duševne chorých, alebo nie, nepokladám za podstatné (aj keď pár takých "duševne chorých" by som s Tebou rád konfrontoval? ). Jednako je duševná choroba chorba ako každá iná a necháme snáď všetkých chorých pomrieť?, jednako sú tu aj iné regióny.
Na záver - nepoznám ŽIADNU krajinu na svete, ktorá by sa živila LEN výskumom a vývojom. Ešte aj v tom Vatikáne vyrábajú nejaké tie hostie?. To sú choromyseľné neoliberalistické teórie, ktoré nie sú NIJAKO podložené.
si
V tomto je velmi dobry priklad vidno na zeleznici - zlikvidovali drobne, samostatne nerentabilne trate a ako dosledok na to im poklesol objem nakladnej prepravy na hlavnych tratiach. (pretoze ak uz raz niekde ten tovar nalozim na kamion, tak sa mi ho velmi nebude chciet prekladat na zeleznicu a ked mi tu lokalku ku mne zrusili tak to na tie kamiony nakladat musim)
Ono tie rozne systemy su vzdy neak previazane a to ze neakym sposobom nieco dotujes zvycajne aj znamena ze sa ti to niekde neak aj vrati (aj to nedotovanie sa ti vrati, ale zvycajne neakou negativnou odozvou
PS: to si potom mozme povedat aj take, ze nebudeme davat ziadne peniaze vybrane v BA na podporu oblasti na sever a vychod od nej (a nestazoval by som sa na to, predpokladam ze potom by to tu vyzeralo omnoho lepsie