Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Niesom z BA ale velmi ma zaujima naco su vozy zimnej udrzby[tie zhrdzavene B732]. To posypuju alebo su to rozmrazovacie vozy???
A chcel by som sa nieco viac dozvediet o tom plynovom ikaruse 280. [myslim ze 1930]
Vopred dik za odpovede na mail pod nikom ?
Reply on: kevin #52468:
ak je v cestovnom napisane 10min a nikde si na tento listok neprestupoval, teda si stale v rovnakom vozidle, potom netreba mat obavy. plati to, co je pisane, nie realny cas.
Reply on: Ámos Keynes #52458:
nerozumiem, prečo chceš začínať outsurcovanie akurát s L92, nakoľko
1. keď ju dotujú spoločne mesto a VW tak to pri tendrovaní nepredstavuje administratívno-legislatívne zjednodušenie, skôr naopak.
2. L92 cez víkend nepremáva, čo znamená, že by súkromné autobusy celý víkend spinkali vo vozovni a v meste by ďalej zbytočne DPB točil svoje plechovky po expirácií. Jedine, že by si k L92 pridal tomu súkromníkovi aj nejaké víkendové spoje na iných linkách.
______________
Re #52464 Papyr: Mne sa možnosť číslo 1 pozdáva viac. Ale nechápem, s čím výrazne nesúhlasíš, lebo môj príspevok tvojmu nijako neodporuje... ?
Ahoj ľudkovia,
chcem sa spytat, zo zastavky Hodžovo namstie to na Farskeho trva podla vyvesene cestovneho poriadku presne 10 minut. Kupim si 10min cestovny listok, cvaknem, uz sme na Jungmannovej, tj. posledna zastavka pred Farskeho, ale pozeram, ze ficime uz 11 minut, hm, pride revizor...a? Ja mam v ruke 10 minutovi listok, cvaknuty pred 11 minutami. Mam pravo sa obhajovat ze na cestovnom poriadku je napisane 10min, tak som si kupil iba jeden 10min listok a to ze sa soferovi nepodarilo dostat tam v riadnom case nie je moj problem? Ako to funguje, ake su "Terms of use"? 🙂
Reply on: Ámos Keynes #52458:
Ináč to máš v princípe pravdu, že po 5. 9 sa situácia zmenila. A vlastne prakticky reálne 15m vozy nikam nebudú vhodné. A dokonca aj tebe, čo si myslíš o 53 je blbosť, lebo tá chodí veľmi plná možno v úseku z Vajnor po Zl. Piesky, ale medzi Trnkom a Trnávkou to v hociktorú dennú i nočnú hodinu na hocijaký smer na 15m bus určite nie je.

A 92ku si platí VW iba v úseku VW - Patrónka. Špeciálne spoje na smeny si možno platí celé, to som si nie istý.
Reply on: Mikimaus #52461:
Krabička obsahuje takú páku, ktorou sa reguluje kúrenie do voza od zrýchľovača. V niektorých vozoch krabička už nie je, ostala len holá páka. Pre informáciu: Páka hore - teplý vzduch od Beschleunigeru do voza, páka dole - teplý vzduch od Acceleratoru pod voz.
Reply on: Beus #52463:
No s centimetrom nechodim mozno mam v oku nejaky ten z bulharska ? Aj ma to napadlo, ze ci to nebude kurenie...(to mozno z tej kosy co tam bola vo voze) otvorit to a skusit za nieco potiahnut , pokrutit ,zatlacit...niekto ma tu na take nieco nahovaral pred casom ?
Reply on: tomas1 #52450:
Scasti vyrazny suhlas, scasti vyrazny nesuhlas.

Ano, magistrat sa moze rozhodnut, ze ano, nemame v nasom mestskom podniku dost autobusov a sme lenivi kupit dalsie, takze niektore linky outsourcujeme. Az potial dobry napad.

Ale dalej by to malo byt tak, aby vznikol zastresujuci mestsky dohlad nad vsetkymi dopravcami v MHD vratane DPB, ktory by im prerozdeloval pripadne dotacie a urcoval standardy kvality... A samozrejme urcoval aj cestovne, ktore by muselo byt samozrejme jednotne v celej sieti MHD bez ohladu na to, ktorym prepravcom clovek prave cestuje... to by bolo ono - integrovana doprava sa tomu hovori.
Reply on: Mikimaus #52461:
V tej krabicke sa skryva packa od vzduchovej klapky, ktora prepina prudenie tepleho vzduchu (ohriateho od zrychlovaca, ktory nim bol chladeny) do vnutra voza alebo dolu pod voz 🙂 Cize vykurovanie odpadovym teplom 😉 A je vysoka tak 15cm, 30 urcite nie 😉
K comu je ta krabicka asi tak 30 cm vysoka v podaktorych T3 co je pri 2.dverach na podlahe. Na piesocnik je to male... ?
zdravim. po malej sluzobnej a neskor sukromnej ceste som sa vcera vratil s5 do BA. vybral som sa IC-ckom a tesil sa, ze sa cesta podla grafikonu a toho, co oznamila ZSSKprostrednictvom medii skratila o cca viac ako pol hodinu. ...ale bingo! prisli sme s takmer s 30min meskanim. sprievodca sa sice snzail nieco hlasit, ale vo vozni kde som sedel, nefunogovalo nie len WC, ale ani zvuk ;o)

nuz, ale stihol som elektricku c13, pekne pomalovanu nejakymi idiotmi, ale aj neumytu, presne ako vlak, ktorym som isiel. nuz, bolo to prijemne, konecne sm citil, ze som doma, na slovensku ;o)
drahovský.blog.sme.sk:
Človek mieni a dopravný projektant mení
http://drahovsky.blog.sme.sk/c/24405/Clovek-mieni-a-dopravny-projektant-meni.html
Reply on: Mike #52440:
Ono ja by som 15m vozy do Bratislavy vobec nekupoval. Spravim mensi vypocet liniek kam sa s 15m vozmi uvazovalo pred 5.9.
50 - po zmene jazdia klbaky a su vyuzite
32/33 - od buducej jesene tam budu jazdit klbove trolejbusy
68 - po zmene by sa pomali hodili aj 24 metrove
96 - po zmene jazdia kratke, je vsak potreba klbovych a tak sa kvoli tejto linke kupuju nove klbove
22/20 - dohromady je to 11 rannych poradi. Vozov by sa malo kupit 20, 9 pohlti L96. Osobne by som nebol prekvapeny, keby na jednej z liniek 20 alebo 22 zacali jazdit klbaky a kratase by sa presunuli na navrhovanu linku DNV - CENTRUM cez Devin.
L67 - na tuto linku by bolo treba poslat v prvomrade revizorov a to kazdy den v priebehu dvoch tyzdnov a zaraz by si zistil, ze zaidne posielnenie nie je treba. (Je to moj osobny dojem z tejto linky)
L53 - toto je snad jedina linka, kde by bolo treba 15m vozy, ale kupovat 10 vozov kvoli tejto linke sa podla mna neoplati.
91/191 - treba pokcat co sa stane po spusteni elektricky v Petrzalke (teda ak sa tak niekedy stane), totiz ludia z Jasovskej zrejme presedlaju na elektricku a tak by sa 91/191 mohla vyprazdnit.

Re #52439 S499.1023: Nie som moc nadsencom odovzdavania vnutromestskych liniek do ruk sukromnym prepravcom, mohlo by sa to zvrhnut postupom casu k ruskym marsutkam, ale vedel by som si predstavit, ze mesto Bratislava a spolocnost VW, ktora financuje polovicu (ak nie 2/3) trasy L92 sa dohodnu na jej financovani a posunu to do ruk sukromnym prepravcom. Urcia minimalne standardy kvality (napr. 3 x NP 18m a 7 x B961). Mozno by sa niekto nasiel, kto by to chcel prevadzkovat a DPB by usetril 10 vozov na jednej z najmenejefektivnych linkach.
Zaroven by sa to overilo v praxi a po par-rocnej prevadzke by sa dali vyuzit skusenosti aj na inych linkach.
Takze este raz nakup autobusov:
http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72463&level2=72467&article=1138640
Vsimnite si porsim posledny odstavec. Nechcem byt prehnanym optimistom, ale dolezite je, ze si to aspon uvedomuju.
A odkial je mozne zobrat na autobusy peniaze:
http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72463&level2=72467&article=1138851


Emo: 91/191 su naplnane az na Jasovskej.
Reply on: Peon #52454:
Do Dispečerského fóra sa vôbec v poslednom čase prispieva nejako málo...
Reply on: Mike #52440:
Ja neviem, ja keď idem 91/191, tak smerom z mesta sú skoro vždy plné. A tým myslím naozaj plné.
Do Dispečerského fóra dnes akosi nik neprispieva. Len ja som tam napísal jeden príspevok svojim obsahom vhodný aj do Diskusného fóra, no nechcem ho tu duplikovať.

Píšem tam (aj sa niečo pýtam) ohľadne dnešnej X82-ky, ako aj ohľadne zastávky "Aupark" na Panónskej ceste.
Reply on: trepko #52449:
dik za podrzanie
Reply on: tomas1 #52450:
nejak mi to odseklo príspevok, takže pokračujem
--------
... nulová potreba investícií do obnovy < keby to bola pravda, je DPB lacnejší ?, ale z dlhodobého hľadiska musí investovať rovnako ako súkromníci, lenže na to nemá tak sa to bude predražovať, cestujúci budú aj tak odchádzať.
Sekundárnym dôsledkom budú obrovské investície do IGK infraštruktúry. Preto je treba znormálniť kvalitu čím skôr - jediná možnosť, súkromný kapitál.

Ak to zhrniem, tak neočakávam nejaké kolosálne úspory v dotáciach na MHD, ale kolosálne zvýšenie kvality. Snáď si nemyslíš, že súkromníci prídu do BA s Ik28x a 15 ročnými Vrakosami?

Čo rozumieš pod pojmom "nejaké jednoznačne nadšené závery"?

A vo Viedni asi trochu viac používajú mozog, preto si spočítali, že ujo Richards to vie urobiť výhodnejšie, inak by mu to nedali.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.