drahovský.blog.sme.sk:
Človek mieni a dopravný projektant mení
http://drahovsky.blog.sme.sk/c/24405/Clovek-mieni-a-dopravny-projektant-meni.html
Človek mieni a dopravný projektant mení
http://drahovsky.blog.sme.sk/c/24405/Clovek-mieni-a-dopravny-projektant-meni.html
Mike
No a sólo verzus kĺbové? Tak si predstav, že som to práve počítal, u sólo vozov dnes je v DPB rezerva
Ale aj do budúcnosti, rozumej sci-fi. Keď bude tramvaj do Petržalky, a keď trolejbusy budú robiť nejaké veľmi dôležité výkony do nových oblastí (Lamač, Prievoz, Pod. Biskupice,...), potom bude stačiť pomer sólo : kĺbové 50:50 (povedzme ako v Brne, tam sú tušim kĺbové v menšine (aspoň si pamätám, že dlhú dobu boli v menšine kĺbaky.)) Ale sci-fi sa naplní asi vieme kedy a dovtedy desne potrebujeme kloubáky. ASi ako feťáci drogu. Absťáky sa už intenzívne prejavujú.
Sól máme dosť aj s rezervou, ja viem, že sa budú (už teraz) postupne, alebo CNG, či diesel vrakosy aj hromadne ? rozpadať. Ale dovtedy, kým bude taký akútny nedostatok sól ako dnes kĺbakov, uplynie ešte veľa času. Situáciu zachránia IK 415, a aj úspešná politika DPB vyháňania cestujúcich - tam, kde kedysi sotva stačila vrakosa B732, dnes je akurát kinderko B9.5.