Reply on: Martin Fundárek #51908:
Ja som to tiež kdesi počul/čítal, ale veľmi by som tomu neveril.O čosi dôveryhodnejšia mi pripadala druhá klebeta, že Petržalka bola pôvodne navrhnutá pre asi 50 tisíc obyvateľov. Šlo len o štvor- a šesťposchodové obytné bloky, práve tie kľukaté. Medzi nimi mal byť dostatok zelene, boli vypočítané tak, aby si navzájom vôbec netienili. Spomínali sa nejakí fínski urbanisti a s pôvodným konceptom vyhraná architektonická súťaž bohviekde. Potom prišiel komunistický úradník a povedal, že na taký priestor sa musí zmesiť nie 50, ale 150 tisíc ľudí a priestor bol zahustený ďalšími domami (rovné osemposchodové bloky, dvanásťposchodové vežiaky, terasy). Všetko od agentúry JPP.
Celkovo sa už dlhšie pokúšam vyhrabať históriu vzniku Petržalky, kto ju projektoval, kedy a na základe akého konceptu. Ak by ste niekto mali tieto informácie k dispozícii, dajte mi vedieť. Vďaka.
Sommelier
Takze vozidlo, ktore tie masy bude prevazat z centra a sirsieho centra do betonovych internatov a naspat s kapacitou 500 osob, bude viac ako potrebne (s intervalom 3 minuty).
A stavat sa bude len a len na elektrickovych radialach, pretoze sa to tam najviac z dopravneho pohladu oplati.
A kde v tom je park, park a opat park ? A hlavny architekt ? A ked bude, co to bude za lobistickeho ignoranta ? A kedy ?