Reply on: tivino #50832:
Na najvyťaženejších (a teda zrejme ziskových) linkách je samozrejme možné zaviesť ešte osobitné spoje. Tu sú však dva možné prístupy:
- bude jednotný cestovný doklad a integrovaná doprava zabezpečovaná viacerými dopravcami. Jednotlivé linky budú dostávať príslušný podiel dotácií, keďže však bude jednotná cena a jeden organizátor, pri dotovanej doprave nebude zrejme znížená cena lístka (keďže tá by znamenala vyššie dotácie).
- druhá možnosť, noví dopravcovia budú zabezpečovať len lukratívne a ziskové linky (v špičke) na iné (možno lacnejšie) cestovné doklady. To bude znamenať odliv cestujúcich s predplatnými CL a zníženie tržieb DPB ako súčasného prepravcu. Niekto však bude musieť zabezpečovať aj menej ziskové spoje (večer, víkend), a keďže sa znížia príjmy za vyťažené časy, bude nutné rozdiel niekde doplatiť: buď vyššími dotáciami alebo vyššími cenami CL, prípadne redukcia dopravy v mimošpičkových časoch.
Toľko môj názor.
Red-Hawko
Re #50808 marko: a ako im chces zabranit v nastupe? To ako ze vodic vystupi na zastavke zo svojej kabiny a zacne nejakemu bezdaovi dohovarat na zastavke? Sak by mu ten bus medzitym slohli, a este to zdrzanie...
Re 50818 marko: dvere kde je dotycny? A to ako ked je na zastavke 50 ludi tak to chces ako vyriesit? A fizli ti kvoli bezdakovi nebudu hukat po meste a pridu za 3 minuty, by si sa nacakal takych 15 minut alebo by si tam aj zostarol