Reply on: Red-Hawko #50537:
No veď, sa to nejak okresalo (čomu som rád), pôvodne mal Ľubko v pláne postaviť si lanovku na hrad, z Petržky, aby turistom skrátil cestu z hradu do Romanlandu... ? _____________________
Re #50565 galiyosha: ?
Opravte ma ak sa mýlim, ale ten prototyp "PRE-OS VOLVO" si dali vyrobiť v Škandinávii, to budeme prekvapkaní keď začnú vychádzať prvé kusy z lučeneckej alebo z levočskej (to je nejaká novinka?) výrobnej kôlne. Moc bych za to nedal, že sa to po pár rokoch rozpadne na prvočinitele Volvo-Nevolvo (aj ja kopírujem hlášky ?).
_____________________
4 inTony: dik ? ? ?
Tomi
Dopravný podnik Bratislava, akciová spoločnosť je podľa zákona č. 523/2003 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov definovaný ako obstarávateľ, ktorý je povinný pri uzavieraní zmlúv používať metódy a postupy verejného obstarávania podľa tohto zákona.
1. Aké boli kritéria pri obstarávaní duobusov a prečo bol vybraný výrobca Škoda Electric a nie napr. Solaris alebo Neoman? Skutočne rozhoduje v prvom rade len cena?
Nadlimitnú verejnú súťaž sme zverejnili v súlade so zákonom vo Vestníku VO a taktiež sme zaslali na zverejnenie aj publikačnému úradu EU. V súťažných podkladoch sme uviedli podrobnú špecifikáciu, kritérium na vyhodnotenie ponúk, ktorým bola cena.
ŠKODA ELECTRIC s. r. o.
Ganz Transelektro Traction Electrics Ltd.
Solaris Bus & Coach Sp.z o.o.
Motor-Car Wiesenthal & Co s.r.o. – nesplnila podmienky účasti
Z vyššie uvedených troch spoločností pri splnení všetkých podmienok určených obstarávateľom, vyhrala tá spoločnosť, ktorá predložila najnižšiu cenu.
Výsledok z verejnej súťaže bol zverejnený vo Vestníku VO č. 121/2005.
Pre doplnenie: Cena: 209 922 000 Sk. Najnižšia ponuková cena: 209 922 00 Sk, najvyššia ponuková cena: 232 709 004 Sk, predpokladaná cena: 240 000 000 Sk. Kritériá na vyhodnotenie ponúk: najnižšia cena (iba).
2. Prečo pri nakupovaní autobusov ignorujete (aspoň mám taký dojem) poľskú firmu Solaris? Zúčastnila sa výberového konania pri nákupe 9,5 m autobusov?
Pred uzavretím zmluvy na obstaranie autobusov dĺžka 9,5 m sme taktiež vyhlásili verejnú súťaž, ktorá bola zverejnená vo Vestníku VO pod zn.: 14682-MST v roku 2004. Podmienky do tejto súťaže si vyzdvihlo 13 spoločností, ale len jedna spoločnosť predložila ponuku. Obstarávateľ nevie ovplyvniť správanie uchádzačov. Nemôžeme za skutočnosť, že sa do tejto súťaže neprihlásili. Ani jeden zo záujemcov nepožiadal o nápravu z dôvodu, že by boli podmienky súťaže diskriminačné.
Nakoľko ponuku predložil len jeden uchádzač SOR Libchavy spol. s r.o. a splnil aj podmienky účasti stanovené obstarávateľom, jeho ponuka bola prijatá. Výsledok z verejnej súťaže bol zverejnený vo Vestníku VO č. 108/2005 pod zn.: 07235 – VBT.
Dopĺňam: Cena: 27 650 000 Sk, Predpokladaná cena: 27 650 000 Sk. Kritériá na vyhodnotenie ponúk: opäť len najnižšia cena.
3. Už čoskoro vyprší životnosť autobusov Ikarus 415 a 435. Ako sa DPB stavia k tomuto problému?
4. Kedy DPB plánuje kúpiť kĺbové autobusy a aká je ich vízia finacovania?
DPB, a. s. je pripravený na nákup nových nízkopodlažných autobusov s pohonom CNG sólo aj kĺbových. Ak Hl. m. SR Bratislavy pridelí finančné prostriedky pre DPB, a. s. na nákup vozidiel, bude zahájený proces verejného obstarávania.
5. Existuje možnosť obstarať nové vozidlá (autobusy, trolejbusy) prostredníctvom deblokácií ruského dlhu?
Použitie deblokácie ruského dlhu nezávisí na DPB, a. s. a ani nie na Hl. m. SR Bratislava.
6. Ako sa DPB stavia k nákupom vozidiel ruských výrobcov (napr. LiAZ) zúčastnili sa niekedy výberového konania?
Pokiaľ bude zahájený proces verejného obstarávania na dodávku vozidiel, budú mať možnosť prihlásiť sa všetci uchádzači, ktorí splnia podmienky účasti, z ktorých bude vybratý uchádzač podľa vyhodnotenia kritérií. Obstarávateľ nemá právo diskriminovať uchádzača podľa jeho štátnej príslušnosti. (LIAZ - Liberecké automobilové závody - je český výrobca). Zatiaľ sa žiadna ruská firma do súťaže nehlásila.
Takže z týchto odpovedí vyplýva, že môžeme snívať o rôznych typoch autobusov, ale pokiaľ sa výrobca neprihlási do súťaže, nič z toho nebude. Okrem toho väčšina zahraničných výrobcov netromfne cenou Karosu, Škodu alebo SOR.