Reply on: yale #50575:
Pod plnou integráciou si predstavujem to, čo sa pod týmto termínom štandardne myslí, a teda že na lanovku by platili štandardné cestovné lístky na MHD -- či už jednorazové časové vrámci ich platnosti alebo predplatné (či už "turistické" alebo "električenky").Presne tak to funguje v Prahe, presne tak to funguje v Grazi, a presne tak by to podľa mňa malo fungovať všade inde, pokiaľ je lanovka v správe mestského dopravného podniku. V Salzburgu napríklad lanovka napriek tomu, že ju obhospodaruje dopravný podnik, zaintegrovaná nie je.
Pokiaľ by mal manažér škrtať podľa porovnania príjmov a výdavkov, škrtol by celú MHD...
yale
Tá lanovka je pomalý, nízkokapacitný dopravný prostriedok pre turistov, poskytujúci zaujímavú vyhliadku, počas turistickej sezóny bude vyťažená aj v prípade, že lístok bude stáť 2-3x viac, ako najdrahší lístok DPB. Zarobí si na seba a na údržbu.
Naopak, ak lanovka bude "pridelená" DPB a bude sa v nej jazdiť na lístky a električenky (teda z ľudového pohľadu "zadarmo"), je isté, že DPB bude vyčleňovať časť svojho rozpočtu na jej opravy? To nie je príliš trvalý model, raz príde manager ktorý zistí, že tu je niečo čo nemá príjmy, ale má výdavky - a stopne to.
Takže by som uvažoval skôr nad opačným princípom, a to, že lístok na lanovku by zároveň platil ako celodenný (alebo x-hodinový) lístok na MHD.