Reply on: d3k0 #48955:
Ale ja sa bojím, že 98 bude v oblasti juhu a juhovýchodu Lúk skutočne problém, ktorý sa neutrasie. Zopár myšlienok (opravte ma niekto, ak sú mimo): Väčšina cestujúcich bývalej 93 smerovala na Zochovu, prípadne Hodžovo námestie. Pre týchto nepredstavuje 95 s prestupom uspokojivú alternatívu. 93 počas rannej špičky vôbec nevozila vzduch -- už na Lúčanke bola zväčša veľmi slušne zaplnená. Do 98 tak nastúpi celý juhovýchod Lúk, ktorý sa potrebuje dostať na 93. Okrem nich sa do 98 pokúsia dostať aj celé južné Lúky, ktoré predtým cestovali 97 do oblasti Ekonomickej univerzity -- či už priamo na EÚ, alebo do škôl v Ovsišti. No a nesmieme zabudnúť ani na "pôvodných" cestujúcich 198, ktoré vôbec, ale vôbec nechodila poloprázdna. To potom spôsobí, že 98 je vo svojej južnej časti značne preťažená. Ešte uvidím, ale bojím sa, že so začiatkom vyučovania na vysokých školách sa to len zhorší.Naopak, napríklad na linku 95 kvôli pomerne zlej nadväznosti na centrum (93/94 je to predsalen do "komerčného" centra bližšie) jazdí napríklad neskôr večer úplné minimum ľudí. Ale tu by som bol mierne optimistický, asi je to skôr nezvyk cestujúcich na toto spojenie.
, ale tých "max. 30 minút" sa mi trochu nezdá. Čistá jazdná doba bez započítania pešieho presunu Zochova - Kapucínska a čakania na električku na Kapucínskej bola pred zmenou 24 minút. Peší presun trvá aspoň 2 minúty, električka do 4 minút vždy určite neprišla. To predpokladám ešte stále nezahŕňa peší presun na zástavku Lúčanka.
galiyosha
Moje dnešné dojmy boli trochu rozpačité a optimizmus vo mne mierne nalomili...
Ráno som šiel do mesta okolo 8.30. Na zástavke Budatínska (Stále je na znamenie? Teraz je to už asi zbytočné.) čakal na 93 oveľa početnejší húfik, než kedykoľvek predtým na 94. 93 sa už na Smolenickej zaplnila tak, že ľudia stála aj na schodoch, hoci kompresný pomer vnútri autobusu mal ešte stále svoje rezervy. Pri Terne to už začalo byť tesnejšie a na ŽST Petržalka to už bola stará známa klasika. Netuším, či to bolo spôsobené vynechaním spoja, ale bohvieaké zlepšenie oproti predchádzajúcemu stavu to nebolo. Naspäť som šiel okolo 10.00 95 zo Šafárikovho námestia. Na moje počudovanie, autobus bol veľmi slušne naplnený, ale vrámci kultúry.
V "strede" sedla som ešte necestoval, ale pamätám si, že okolo 13.00 chodili 93/94 z centra pomerne veľmi plné. Keďže intervaly v tomto období sa nezmenili, len sa poskracovali trasy, som celkom zvedavý.
Opäť som sa potreboval do mesta dostať okolo 15.30. Z Holíčskej vynechali asi dve 68 (medzičasom odišli tri 94 a dve 99). Okrem zdržania to v tomto smere kapacitne nebol problém, nechcel by som však byť v koži cestujúcich následne čakajúcich na prepravu z mesta. Naspäť som šiel okolo 17.30. 88 z ASMN pomerne kultúrne, po prestúpení do 68 na Moste Apollo som však stál na poslednom (či v mojom smere skôr prvom) schode. Iste, bolo to čiastočne aj o tradičnom nepostupovaní ľudí do vozidla, ale nebolo to bohviečo.
Trochu by možno chcela doladiť križovatka Bosákova - Šustekova, ktorá neviem, či bola po otvorení Mosta Apollo preprogramovaná, aby reflektovala zmenené dopravné prúdy.