Reply on: marko #49049:
No v prvom rade by som chcel vidieť v Petržalke linku, ktorá v špičke nie je až tak vyťažená.
Späť ale k téme. Ak nájdeš v mojich úvahách nejakú logickú chybu, oprav ma, prosím.Na 94 je v špičke odhadom nie 10, ale takých 12 alebo 13 autobusov. Na 93 to bude ešte o polovicu viac. Na 59 by to mohlo stíhať asi 6.
Keby si zrušil 94 a polovicu jej autobusov presunul na 93, interval by si stiahol nanajvýš o minútu (dlhšia trasa). Začínal by si ale mať problémy s kapacitou obratísk. Netuším, aká je teraz v špičke situácia na Hlavnej stanici, ale obávam sa, že by sa z nej musela spraviť priebežná konečná. A Vyšehradská tiež nie je nafukovacia, neviem, či by to zvládla. Presunutím zvyšných 6 autobusov na 59 by si možno skutočne dosiahol 10 minútový interval. A povedzme, že vozokilometre by ostali približne rovnaké. Čo sme ale vlastne dosiahli?
94 sme zrušili. 59 bola už pred reorganizáciou pomerne vyťažená, pričom mala 8minútový interval. Ten sa teraz predĺžil na 10 minút a -- hoci pri skrátenej trase -- by sme ním chceli obslúžiť aj cieľové oblasti zaniknutej 94. Nejako sa mi nezdá, že by tie autobusy boli nafukovacie. A, čo je najdôležitejšie, keď 59, ktorá je z tohto hľadiska nezaujímavá, zanedbáme, pre hlavný prepravný prúd na Zochovu nám z Panónskej cesty ostáva namiesto dvoch autobusov s preloženým dvojminútovým intervalom jeden s intervalom trojminútovým. A tie autobusy už teraz tak trochu nestíhajú.
Máš pocit, že by to skutočne bolo nejaké zlepšenie?
Osobne ale opakujem, že existenciu linky 59, navyše v jej pôvodnej trase, považujem za rovnako nepochopiteľné, ako to, že onehdá prežila ako "úplne nesystémová" veľkú bordelizáciu (spolu so zmutovanou 54/78). Osobne si myslím, že skôr či neskôr ju buď budú musieť zrušiť úplne alebo na nej opäť zaviesť hustý interval. Na čo netuším, odkiaľ zoberú vozy a vozokilometre...
galiyosha
Čo sa týka Šafárikovho námestia, to je v súčasnosti neriešiteľná situácia, nadväznosť na električky smer Karlova Ves je tam vážne slabá. Dúfam, že nové električkové linkové vedenie (ak bude), to bude brať na zreteľ a ešte viac to nezhorší len špičkovou 12kou...
S tým predĺžením cestovania... Nechcem sa hádať o haliere
Re #48911 marko: Spočítaj si, o koľko sa predĺži trasa 94 posunom konečnej z Holíčskej na Vyšehradskú a 93 z Vyšehradskej na Antolskú. Keď si to vynásobiš počtom kôl za deň, dostaneš sa k takému astronomickému číslu, že zrušenie doslova _zopár_ spojov, ktoré by si zlúčením 59 a 94 docielil, to ani omylom nenahradíš. Keby sa to dalo, určite by to spravili už autori zmeny linkového vedenia. Čísla nepustia.
Ohľadom 99 sa podľa mňa nejedná o plytvanie, skôr ide o to, aby si na ňu obyvatelia zvykli. Osobne však vôbec neschvaľujem jej prehodenie s 98 na konci trasy. To spôsobuje, že obzvlášť ráno chodí 98 extrémne plná, lebo plní namiesto 99 funkciu zvážača na nosné linky...