Reply on: hoppusmark #46711:
to by sa dalo vyriešiť takto: spoj, ktorý by zachádzal na Kúpalisko Matador by nezachádzal na Šafárikovo nám. Bolo by to dosť komplikované - hlavne v cestovnom poriadku. Ale ak by sme sa vykašľali na Viedenskú cestu a 50tku predĺžili od AUPARKU cez Einsteinovu - zast. "Einsteinova", ďalej "Kremnická", atď. nenabralo by tá zachádzka zbytočne až 5-6 minút ale vlastne len nejaké 2 minútky, lebo pri kruhovom objazde (ako l. 82 počas minuloročnej výluky) pri Auparku by odbočila na Einsteinovu. No späť by 50tka musela ísť po Viedenskej ceste, tam by to teriganie sa do Auparku bolo veľmi komplikované - točila by sa až niekde pri výjazde na Prístavný most. Ale týmto jednosmerným spôsobom obsluhy Viedenskej cesty by boli zastávky na nej (podľa mňa) dostatočne pokryté MHD.
galiyosha
Ďalej čo sa týka "atraktívnosti" metra z Petržalky: Zabudni! Ľudom je úplne jedno, či sa dostanú do mesta autobusom, električkou alebo metrom. Pre bežných cestujúcich je (bohužiaľ) podstatné, aby im to stálo pokiaľ možno rovno pred domom a nemuseli vôbec prestupovať. Nejaký čas hore-dole pár minút im je tiež ukradnutý. Podstatný je pre nich komfort. Či im to bude zo Šafárikovho námestia na Trnavské mýto trvať 9 minút (súčasný stav, navyše bez preferencie) alebo 6 minút (rýchlejšie to metro s dvomi zástavkami po ceste jednoducho zvládnuť nemôže) -- a to ešte nerátam čas potrebný na sfáranie do diery a vyfáranie z nej -- to im je úplne šumafuk. Operovať tak nejakou atraktívnosťou pre rýchly prejazd centrom bez serióznych sociologicko-psychologických prieskumov je minimálne rovnako vratké, ako to Tebou kritizované operovanie Tvojich odporcov ekonomickými údajmi
Rozumná úroveň prestupov je však podstatná aj pre mňa. A tak si ako obyvateľ Petržalky dovolím tvrdiť, že zatiaľ čo z električky sa budem môcť na jeden prestup (väčšinou na hrane) dostať do prakticky celého mesta, z metra by som ešte dlhé dlhé roky musel opäť prestupovať len na električku alebo autobus, pričom oba tieto systémy by kvôli obrovskej finančnej náročnosti metra boli prudko podfinancované a ich úroveň by upadala. V čom by teda bol ten prínos metra pre celé mesto, ak by aj tak pokrýval len Petržalku a kúsok centra?
Re #46708 yale: Áno, niektorí tu sú takí, čo nedokážu argumentovať inak než na detskej úrovni. Ale ty sám napríklad každého, kto nesúhlasí s tvojím názorom, označíš za dogmatického zástancu električiek, ktorý nič iné nedokáže a nechce pripustiť. Nebodaj ak si ešte dovolí podotknúť, že po vybudovaní metra by Bratislave neostávali peniaze na ostatné existujúce dopravné systémy...
Keď niekto použije rovnakú "logiku" na Teba a označí Ťa za rojka, ktorý namiesto toho, aby bol rád, že sa ide niečo robiť aspoň so stávajúcou električkovou sieťou to hneď hodí na zem, rozdupe a zakope ako vyhodené peniaze, lebo v meste treba ísť hneď pod zem (čo na tom, že mesto na to v súčasnosti nemá a ani niekoľko rokov nebude mať), tak ho označíš za demagóga a niekoho, kto nedokáže normálne argumentovať...
Takto sa podľa mňa debata nevedie.