V poslednej dobe (od schválenia nového nosného systému v MHD) ma kopec známych "terorizuje" ? otázkami, že ako sa kam dostanú. Tak pomaly vysvetľujem. Kľudne, pokojne.
Z toho, čo novému systému vyčítali som si najviac všimol (sú to totiž všetko ľudia z okolia zast. Einsteinova, Kremnická, Záporožská) je rafinované vykynoženie linky 82 dopravným podnikom. Spomeňme si - bola veľmi slušne využívaná - špičkový interval 10 minút - pričom vozidlá boli plne obsadené. Potom sa DP vyhovoril na to, že do prístavu musí premávať nejaká linka, tak tam poslal práve 82 - ľudia sa teda prispôsobili a čakali, že po skončení výluky sa linka vráti do svojej pôvodnej trasy. Namiesto toho ju úplne zrušia a bez nejakej lepšej náhrady. Či pešibusové spojenie sídlisko Dvory - diaľnica Einsteinova - Aupark (10-20 minút chôdze) a l. 50 je to náhradné riešenie???
Ráno od Auparku predsa nikto nechodí. Ak by napr. každý druhý spoj l. 50 zachádzal na Kúpalisko Matador. Namiesto vzduchu na trati Aupark - Šafárikovo nám. by zobral ľudí z celého jedného sídliska. Toto považujem za dobré predložiť k zmenám, ktoré majú byť od januára 2006.
Z toho, čo novému systému vyčítali som si najviac všimol (sú to totiž všetko ľudia z okolia zast. Einsteinova, Kremnická, Záporožská) je rafinované vykynoženie linky 82 dopravným podnikom. Spomeňme si - bola veľmi slušne využívaná - špičkový interval 10 minút - pričom vozidlá boli plne obsadené. Potom sa DP vyhovoril na to, že do prístavu musí premávať nejaká linka, tak tam poslal práve 82 - ľudia sa teda prispôsobili a čakali, že po skončení výluky sa linka vráti do svojej pôvodnej trasy. Namiesto toho ju úplne zrušia a bez nejakej lepšej náhrady. Či pešibusové spojenie sídlisko Dvory - diaľnica Einsteinova - Aupark (10-20 minút chôdze) a l. 50 je to náhradné riešenie???
Ráno od Auparku predsa nikto nechodí. Ak by napr. každý druhý spoj l. 50 zachádzal na Kúpalisko Matador. Namiesto vzduchu na trati Aupark - Šafárikovo nám. by zobral ľudí z celého jedného sídliska. Toto považujem za dobré predložiť k zmenám, ktoré majú byť od januára 2006.
tr3mp
"auto na rovnakej trase a voľnej ceste je typicky 2x rýchlejšie ako električka. Je to opäť len empíria, ale na jej základe predpokladám že tých 15 minút tam tá električka môže mať v grafikone úplne reálne." - áno, lenže chyba lávky, porovnávaš rýchlosť auta s bežnou električkovou traťou s cestovnou rýchl. okolo 15-20 km/h. Tento pomer (2x) už nebude platiť pri rýchlodrážnej trati, kde bude rýchlosť 30-35 km/h.
"Nie je mojou chybou, ak sa verejné informácie podávajú v štýle "Pat, Mat a kolektív"." - toto naozaj nie je Tvojou chybou a ak som dobre sledoval diskusiu, toto Ti ani nikto nevyčíta. Problém je v tom, že na základe chýb v prezentácii zámeru odsudzuješ celú podstatu zámeru, pričom zle spracovaná dokumentácia nezamená automaticky zlý princíp popisovaného systému. Minimálne mám pocit, že takýmto spôsobom Ťa vníma väčšina diskutérov na tomto fóre, na Tvoju škodu.