takze k tomu "jednostopemu" napadu na zeleznu studnicku:
zmena polarity ak by bola, nebola by asi na vyhybke, ale kdesi v obratisku a vyzerala by ako klasicky UD (teda usekovy delic).
Z hladiska vozidiel - vraj aj prve 14TRky mali standardne namontovany diodovy mostik (alebo nieco take) ktory sluzil miesto tej paky a automaticky "zvolil" automaticke zapojenie polarity, len kvoli poruchovosti sa od toho upustilo (hmm diody na radove stovky amper v 1980tych rokoch, to sa vobec divim ze bolo)...
Re #44762 Andy: neboli tie stopy obe pre jeden a ten isty smer ?
Ale urcite si myslim (a nik ma len tak lahko nepresvedci) ze je jednoduchsie, lacnejsie a aj praktickejsie natiahnut trolejove stopy 2 ako vymyslat nad neakym jednostopym riesenim. (co ak napriklad v roku 2007 bude na zeleznej studnicke neaka akcia alebo proste len bude uz dostatok penazi na prevadzku a bude vhodne tam nasadit 3 alebo 4 vozidla miesto jedneho ?)
zmena polarity ak by bola, nebola by asi na vyhybke, ale kdesi v obratisku a vyzerala by ako klasicky UD (teda usekovy delic).
Z hladiska vozidiel - vraj aj prve 14TRky mali standardne namontovany diodovy mostik (alebo nieco take) ktory sluzil miesto tej paky a automaticky "zvolil" automaticke zapojenie polarity, len kvoli poruchovosti sa od toho upustilo (hmm diody na radove stovky amper v 1980tych rokoch, to sa vobec divim ze bolo)...
Re #44762 Andy: neboli tie stopy obe pre jeden a ten isty smer ?

Ale urcite si myslim (a nik ma len tak lahko nepresvedci) ze je jednoduchsie, lacnejsie a aj praktickejsie natiahnut trolejove stopy 2 ako vymyslat nad neakym jednostopym riesenim. (co ak napriklad v roku 2007 bude na zeleznej studnicke neaka akcia alebo proste len bude uz dostatok penazi na prevadzku a bude vhodne tam nasadit 3 alebo 4 vozidla miesto jedneho ?)
Ámos Keynes
500.000 je pri rozpočte 2,2mld. 0,023%
50h je pri cene lístka 14Sk 3,5% pri 18Sk lístku to je 2,78%
Aj keď neviem čo to stým má spoločné, lebo mne pri výmene lístkov pri novej cene môže byť ukradnuté koľko je percentuálne výrobna cena na nominálnej hodnote. Pre mňa je dôležité ako to zaťaží rozpočet DP.
otazka zvycajne konci otaznikom, tvrdenie bodkou, takze som dedukoval, ze to tvrdis a nie, ze sa pytas... = Otázka zvyčajne končí otáznikom, tvrdenie bodkou, takže som dedukoval, že to tvrdíš a nie že sa pýtaš...
To je to isté. Sorry ale niekedy, teda často ten otáznik zabúdam.
A ešte by som rád spýtal ako to je, keď voz pôjde cez tú výhybku. Musel by sa vodič rozbehnúť, dať páku (tú o ktorej písal Andy v #44739 čo majú 14/15Tr) do nuly, prejsť cez výhybňu zotrvačnosťou a potom ju dať do druhej polohy?
A čo sa stane ak by sa vodič pomýlil a dal páku do zlej polohy? Odpáli to vo voze niečo?