Reply on: Emo #42319:
A prečo by sa to nedalo oddeliť?
Veď teraz je tam lávka pre peších, dva pruhy pre autá (aj keď nespĺňajú vyhlášku) a časť pre železnicu. Som si istý, že ďalšie 3 metre do šírky to ešte zvládne.A hlavne ďrukovský hovoril o jednom pruhu pre autá. V tom prípade by viac priestoru nebolo treba. Ale skús napísať koladovi ( namko (zavinac) bratislava.sk ) a spýtaj sa ho na to.
Re #42327 Vševedko: Nie, ja som mal taký názor vždy, len som ho inak prezentoval. Vždy som si uvedomoval potrebu financovania východu, ale vždy ma dokázal naštvať a vytočiť do zúrivosti postoj východu, dajte ešte viac veď Bratislava nepotrebuje. Čo bolo napríklad aj zmenenie veľkostného koeficientu z 2,53 na 2,35. Je to ako keď mi raz vynadal bezdomovec (tým nechcem prirovnávať východ krajiny k bezdomovcovi ide len o paralelu) za to, že som mu dal cca 35 korún v haliernikoch. Že či nemám normálne peniaze.
Re #42328 Vševedko: Neviem. Viem len, že keď sa babrú do politiky nedá sa to čítať(napr. postoj k USA=niečo ako Šebej), keď rozoberajú ostatné veci sú veľmi vyvážení a dokážu pomenovať veci správnymi slovami.
Re #42363 Bradacova: A prečo ste vy čakajúc na konečnej zastávke nešla za vodičom a nespýtala sa ho či nemôžete umyť autobus? Autobus vodičovi nepatrí a vodiči nie sú platení za to, aby ho umývali. Máte však pravdu, že vozidlá by mohli byť čistejšie. Hlavne by mali byť čistejšie tie vypravované z Petržalky. Ale to sme už niekde inde.
Re #42371 BMko: Ale tá firma sa moc nečiní. Teda po novom výberovom konaní je to lepšie ako to bolo, ale aj tak. Veď napríklad ak bus príde z P1 alebo P2 mal by byť kompletne vyčistení. Ale aký je stav? Prichádzajú často ešte špinavšie.
Re #42389 sommelier: Keď stavali električku v Bratislave za koľko rokov kapacitne nestačila a jednokoľajné úseky sa prebudovávali na dvojkoľajné? Ale raz začali a potom bolo lahšie to prerábať. A o 110 rokov sa ten istý systém električky ide prerábať aby mal v sebe výhody metra (rýchlosť, bezkolíznosť,...) Tak nevidím dôvod prečo by sa o ďalších 70 rokov nemohol tento navrhovaný prerábať na niečo zase lepšie. (Nevidím dôvod prečo by sa o 70 rokov nemohla Petržalská trať prebudovávať. O 70 rokov bude takmer potrebovať totižto už tretiu rekonstrukciu.)
yale
Bod 3: trasa nosného systému je už dlhšiu dobu pomerne dobre fixovaná, minimálne o trase B sa už príliš nepolemizuje, takže ako začať, je jasné.
Bod 4: je to tvoj názor. Ja považujem metrá za výrazný mestotvorný prvok, ktorý úplne mení priestorové a časové vzťahy v rámci mesta.
Re #42390 Emo: Nerozumiem tvojej predstave, prečo by o 50-80 rokov nemalo metro stačiť? Myslím, že nebude kapacitný problém, ale skôr bude treba pokryť ďalšie časti mesta - čo už nemusí byť nutne podzemný systém, ak sa ako doplnkový systém využije napr. železnica (vetva DNV-Lamač, vetva Podunajské Biskupice, západ Petržalky). Aký rozvoj mesta by si predpokladal v rozsahu 50-80 rokov?
Pointa toho celého je, začať niečo robiť a potom postupne pokračovať, nie neustále odkladať začiatok.
Zaujímavé sú napr. dlhodobé výhľady pražského metra na http://metro.dnsalias.org/metro/BUDOUCNOST.htm
V Amsterdame padol začiatok výstavby metra do doby, v ktorej boli občianske protesty módou. Výsledkom toho bolo, že sa metro nepostavilo v základnej dopravnej osi, ale v inej trase. Dnes metro v pôvodnej trase stavajú a práve v Amsterdame to nestojí práve málo - a určite by boli radi, keby to boli postavili "načisto" už od začiatku. Napriek tomu, že v centre majú krásne električky, vrátane Combina (ktoré nejazdí rýchlejšie, ako ostatné električky), metro na trase sever-juh potrebujú.
V Bratislave nehrozí prudký nárast trvalého obyvateľstva, ale jej rast budú zabezpečovať "pendleri" a prechodne bývajúci resp. dochádzajúci obyvatelia, teda je dôležité, aby existovalo rýchle, dostatočne dimenzované a spoľahlivé prepojenie všetkých prístupových bodov do mesta s centrom a ďalšími dôležitými bodmi v meste. Väčšina z nich leží na trase B, čiže ňou treba začať - a skôr skôr, ako neskôr. Na rozdiel od Amosa si myslím, že náročnosť výstavby čohokoľvek v mestskom prostredí Bratislavy bude prudko rásť - a to ďaleko viac, ako výkonnosť ekonomiky.
Ak sa stavať nebude, v krátkodobom výhľade sa ekonomický život bude presúvať z centra do iných častí, v dlhodobom si začne hľadať iné pôsobisko, ako Bratislavu.