Reply on: Papyr #41908:
jo,jo, viiiim. ja to tu pisem tak na pol huby, bo musim makat ;o) ale sak vies co chcem napisat. a ja stale zdoraznujem, ze som lajk. koniec koncov, aj SAD poprad je dopravny podnik. este ze ked idem k rodine, mam k dispozicii elektricku TEZ ZSR "nasledujuca zastavka - die folgende halte stelle(?) - the next stop - nova lesna" ;o)
yale
Financovanie nie je doriešené ešte ani na petržalskú električku - ani tú mesto neufinancuje zo svojich peňazí, ani z požičaných, zatiaľ akosi ticho ráta, že polovicu dostane od štátu. Čiže jediný spôsob financovania je taký, kde časť prostriedkov pôjde zo štátneho rozpočtu.
Prvým krokom na to by však musela byť jednoznačná požiadavka zo strany občanov a reprezentantov Bratislavy, teda museli by sa postaviť za takýto projekt, až potom sa dá hovoriť o možnosti presadenia na vyššej úrovni. Táto vec sa musí stať politickou témou.
Takže si myslím, že Bratislava by predovšetkým mala jednotne obhajovať svoje záujmy (ktoré sú ale záujmami celého Slovenska) a postaviť sa za projekt, ktorý bude riešiť dopravné problémy Bratislavy ako mesta otvoreného svetu. Teda rýchly dopravný systém by mal prepraviť nielen trvalých obyvateľov mesta, ale aj tých, čo do mesta prichádzajú cez všetky vstupné brány (železničné stanice, letisko, AS...). Ak rýchly a kvalitný nosný dopravný systém nebude existovať (a čokoľvek plaziace sa v centre medzi chodcami po povrchu rýchlym dopravným systémom nie je), predstava o zastavení lavíny automobilov (a výľudňovania centra) rýchlo zoberie za svoje.