Reply on: Martin Fundárek #40415:
Sieť DPB je naozaj neefektívna a prehustená - treba ju prebudovať z modelu bod-bod na model s jasnými prestupovými uzlami, dopravnými zbernicami a menším počtom liniek, premávajúcim s krátkymi intervalmi.Keď si zoberiem situáciu v dvoch nástupných bodoch mimo centra, kde MHD využívam:
Bod 1: 5 liniek, z ktorých jedna je okružná (prepája radiály) a zvyšné 4 dopravujú cestujúcich do 2 lokalít v centre. Teda 2 linky sú nadbytočné.
Bod 2: 8 liniek, z nich jedna okružná, ostatných 7 opäť vozí cestujúcich iba na 2 body. Takže opäť by stačili tri spoje, ktoré budú dopravovať cestujúcich na kvalitné prestupové body s ponukou spojenia na dôležité smery v krátkom intervale.
Pritom uvažujem len linky stojace na konkrétnej zástavke, ak by som bral všetky linky, ktoré prechádzajú neďaleko, t.j. majú zástavky v pešej dostupnosti, to by som sa asi nedopočítal. Takisto hustota zástavok je vysoká - sú miesta, kde ten istý spoj zastavuje po 80 metroch...
d3k0
- prestup Safarikovo nam. a Jesenskeho (z 12 na 11/14 a naopak): cestujuci vystupuje a nastupuje z cesty, na Safku ho castokrat este aj moze zrazit auto
- prestup Technicka univerzita/Florianske nam.: velka vzdialenost medzi zastavkami, barierove prechody pre chodcov, nefunkcna svetelna signalizacia na krizovatke I. Karvasa - Radlinskeho
- prestup Trnavske myto: eskalatory na elektrickove nastupistia chodia iba pocas spicky, smerom nadol chybaju uplne
- prestup Vazovova: nastup v smere do/z Race rovno z cesty, navyse ta tam moze zrazit auto, ktore elektricku este aj predbieha v protismere...
Takze ja osobne nepodporim ziadny ziadny takyto system, kym sa nevybuduju prestupne uzly na urovni a nie ze chudaci dochodcovia budu napr. na Trnavskom myte radsej pobehovat za zakrutou medzi autami, ako by mali ist hore/dole po schodoch. A ani sa im nedivim... Zatial s privretymi ocami podporujem len prestup na Safku/Jesenskeho, lebo ked uz nic ine, aspon je to na hrane.