Reply on: Martin Fundárek #40415:
Sieť DPB je naozaj neefektívna a prehustená - treba ju prebudovať z modelu bod-bod na model s jasnými prestupovými uzlami, dopravnými zbernicami a menším počtom liniek, premávajúcim s krátkymi intervalmi.Keď si zoberiem situáciu v dvoch nástupných bodoch mimo centra, kde MHD využívam:
Bod 1: 5 liniek, z ktorých jedna je okružná (prepája radiály) a zvyšné 4 dopravujú cestujúcich do 2 lokalít v centre. Teda 2 linky sú nadbytočné.
Bod 2: 8 liniek, z nich jedna okružná, ostatných 7 opäť vozí cestujúcich iba na 2 body. Takže opäť by stačili tri spoje, ktoré budú dopravovať cestujúcich na kvalitné prestupové body s ponukou spojenia na dôležité smery v krátkom intervale.
Pritom uvažujem len linky stojace na konkrétnej zástavke, ak by som bral všetky linky, ktoré prechádzajú neďaleko, t.j. majú zástavky v pešej dostupnosti, to by som sa asi nedopočítal. Takisto hustota zástavok je vysoká - sú miesta, kde ten istý spoj zastavuje po 80 metroch...
Martin Fundárek
Nesmierne sa mi páčia aj kydy o príliš hustej sieti zastávok a liniek - samozrejme, že pár takých prípadov tu je, ale sú skôr ojedinelé.
A keď múdri konzultanti navrhujú rušiť nočné spoje, prečo nenavrhnú aj urobiť niečo so služobnými linkami 40x, ktoré vozia iba vzduch? Často by na počet cestujúcich stačila felda. A v čase, keď jazdia normálne denné linky, tak by sa mali služobné spoje zrušiť úplne.
Re #40290 Jonny: VKÚ má celkom dobré turistické mapy, ale plány miest nemajú najkvalitnejšie - veľa nepresností, slabá podrobnosť.
Re #40340 Vrtacik: Nesúhlasím s tvrdením Večerníka, že na automaty sa nedá vždy spoľahnúť. Podľa mňa sa na ne nedá spoľahnúť vôbec. Aj keď automat práve nie je upchatý, tak potrebujem 3-4 pokusy na to, aby automat všetky mince akceptoval a milostivo vydal lístok.
Re #40362 Ámos Kenyes: "keď mám na zastávke automat, ktorý má otvorené viac hodín do roka ako stánok, neviem prečo by som mal dávať stánkarovi ešte zarábať"
Pretože automaty sú nespoľahlivé. Pretože automaty neberú bankovky a nevydávajú - a čo keď človek chtivý cestovania nemá dostatok drobných alebo presný obnos? A pretože ako dopravca by som mal mať záujem cestujúcich prilákať a nie odpudzovať, preto by som mal mať záujem na čo najširšej distribučnej sieti.