Reply on: tr3mp #37470:
Ja samozrejme poznam tieto dokumenty, ale z ich mnohoznacnej formulacie sa da vycitat to, co prave potrebujes:Bod 1: Definuje sa ciel, ktory vsak nemusi byt naplneny ani za 30, ani 50 rokov, a ten system moze vyzerat lubovolne.
Bod 2: Opat sa hovori o vyhlade. Cize vo vyhlade 1435 mm, ale teraz sa pokojne vybuduje 1000-ka.
Bod 3: Myslim, ze trasovanie systemu je uz pomerne ustalene a optimalizovane, aspon to je dobre.
Bod 4: System "bude" segregovany, ale ako na potvoru, uzneseni uz bolo iks, a system sa nam nechce segregovat. Co s nim urobime?
Bod 6 vlastne posuva bod 5 do "dalekeho vyhladu" a zaroven hovori, ze nejake zanorenie na Sturovej sa tiez neuvazuje, pretoze definitivnym riesenim je tunel pod Dunaj. Toto mi pripada zvlastne - ak sa Stary most prestavia na zeleznicny, logicky dalsi krok je zaviest trat na Sturovej pod zem a nie vybudovat tunel pod Dunajom. Prave toto ukazuje, ze zrejme sa pocita, ze uplynie nejaka doba, pocas ktorej bude fungovat iba petrzalska elektricka s trianglom na Safko a tunel sa zacne budovat az v case, ked Stary most bude koncit so zivotnostou - teda o 10, 20, 30 rokov...
A naopak, ak sa ma coskoro budovat tunel pod Dunajom v definitivnom vedeni, preco saskovat so Starym mostom? Casovy rozdiel v realizacii Safkodrahy a celeho B-cka je 2-3 roky.
tr3mp
nasledovné zásady nosného systému mestskej hromadnej dopravy:
1. Cieľom nosného systému je založiť otvorený, perspektívny, spoľahlivý koľajový segregovaný systém, schopný prispôsobiť sa budúcim podmienkam rozvoja mesta a nárokov na prepravu.
2. Nosný systém má umožniť vo výhľade maximálnu kompatibilitu mestského a regionálneho systému na báze koľajového rozchodu 1435 mm.
3. Pre cieľový stav sú najvhodnejšie trasy potvrdené doterajšími prijatými dokumentáciami, ktoré v centre mesta vytvárajú okruh, na ktorý sa napájajú štyri radiály. Radiály sa napájajú na okruh v dvoch prestupových uzloch.
4. Nosný systém bude segregovaný, v centre mesta v podzemnej úrovni a na radiálach bude segregácia podmienená lokálnymi pomermi územia.
5. Definitívne napojenie Petržalky na centrálnu mestskú oblasť bude riešené tunelom pod Dunajom.
6. Radiála v Petržalke má byť vedená v rezervovanom koridore v trase s definitívnym smerovým a výškovým vedením.
Ak budeš ignorovať bod 4. tohto uznesenia, teda vravieť, že podzemné vedenie v CMO sa neplánuje, musíš takisto ignorovať uznesenie ako celok, teda aj bod 6., čiže žiadna trať do Petržalky sa nestavia.
Samozrejme, je možné, že mi unikol nejaký novší dokument. Ak o nejakom vieš, daj mi vedieť. V každom prípade Ťa prosím, aby si mi uviedol zdroj, z ktorého vieš o výstavbe trate do Petržalky, a z ktorého by vyplývalo, že sa ide stavať električková trať Petržalka - Šafárikovo nám. a zároveň sa neplánuje výstavba podzemných tratí v centre.
?