Reply on: fobust #37386:
Pridam sa na tvoju stranu, načo zbytočne pod zem, keď netreba. Ďalšia skúsenosť je moja vlastna z Düsseldorfu. Funguje to podobne ako v Bochume, pod zemou jazdia U linky len v uplnom centre mesta, inak je cela doprava na povrchu s takmer 100% preferenciou. Cesta z centra od hl. stanice na výstavisko trvá 40 minut autom alebo 18 minut električkou alebo ako to nazvať ? Podobné skúsenosti mám aj z iných miest. S metrom ako takým, čo poznáme napríklad z Prahy, som sa tuším stretol zatiaľ iba v Berlíne a Mníchove. Inak všade sú rýchloelektričky zapustené do zeme v centre.
Janči
Asi si nikdy nezostal trčat v rannej alebo poobednej špičke na mostoch alebo prilahlom okolí.Usek, ktorým by mal človek cestovat cca 10-15 min, cestuje 40-50 min. Toto žiadna povrchová rýchloeleina nevyrieši, iba metro, najma Petržalka -Centrum a naopak.O dovodoch som písal. Ina by bola situacia, ak by sa elina z Petržalky dostala aspon kusok do centra pod zem v prvej etape ale to nebude. To by ale ajtak neriešilo kapacitnost. Ak sa v Brne ráta s budovaním podzemnej časti v prvej etape, to je niečo iné, navyše českým politikom a komunálnym poslancom by som veril viac ako týmto SVK krisám čo len kradnú, a nič nerobia pre občano. Také polo projekt ako sa chystá, to je fraška... ? ? ? ? ?
A aj tak Brno je menšie...