Reply on: tr3mp #37396:
Problém je, že v súčasnosti navrhovaný plán hovorí o tom, že všetky projekty sa robia iba na petržalskú električku - ide sa budovať tá a neurobia sa nijaké projekty navyše. Čiže v roku 2008 alebo 2009 sa slávnostne otvorí nová trať do Petržalky, ale pokračovanie bude v nedohľadne... Je zjavne "politicky nevhodné", aby sa hneď po náročnej rekonštrukcii starého mosta a dokončení povrchovej trasy hneď začalo s rýpaním tunelu pod Dunajom, ktorý má túto trasu nahradiť. Takže sa to bude odďaľovať, provizórium sa stane trvalým riešením, a ak raz vznikne vôľa robiť niečo ďalšie, nebudú existovať plány, projekty, environmentálne štúdie a pod., takže si tam môžeme dať ďalších +10 rokov, počas ktorých bude centrum upadať, pretože bude dopravne nedostupné. Toto je jednoznačne stagnačný model.
Namiesto toho som za riešenie, keď sa od začiatku začne projektovať, pripravovať a stavať celá trasa aj s podzemným vedením v CMO. Primeraná podmienkam Bratislavy, s úsporou nákladov, určite. Ale žiadne odklady provizórnymi riešeniami, to je cesta do pekla.
Štátne lesy vyzerajú ako keby tam mala nejaká rodina chatu. Ale keď tam bus chodí, určite to je opodstatnené. Oni zas nenechajú niekam len tak bezdôvodne jazdiť bus.
fobust
Ja sa tu uz s tebou hadat nebudem. Ale povedz mi, kto spominal idylku, ze doprava v CMO klesne o 2/3? Vymyslas si tu uplne nove veci, nemas argumenty nicim podlozene. A poviem ti este nieco. Z centra treba IGK vykopat prec! Ja by som okamzite spravil zo Spitalskej slepu ulicu, koncila by pred Tescom. Detto prejzadnost z nam. SNP na Sturovu - zatrhnut! Jedine co by som nechal by bolo odbocenie z Dunajskej smerom na Sturovu, a ta by bola pekne jednosmerna, priadne by sa z nej dalo odbocit iba na Medenu. V centre same jednosmerky, spravit vodicom IGK cestu centrom co nejneprijemnejsiuz, aby ju nevyuzivali ako tranzitnu trasu! A toto treba urobit bez ohladu na to, ci bude rychloelektricka, metro alebo nic. Dalej neviem preco tu stale pi...ndas ze povrchova doprava v centre nestaci a ze ako si to predstavujeme. Povedz mi, kto tu hovori, ze netreba ist pod povrch? A preco by nemohla toto zabezpecovat elektricka? Napr. sumestie Bochum - Herne - Gelsenkirchen ma spolu nieco cez 700 000 obyvatelov a vies aky ma nosny system? Rychlodraznu elektricku a uplne im staci. Jazdi popovrchovo tam kde treba, inde je plne preferovana. A najlepsie je ze ked tam je nasinec, tak sa odtial vrati a vsetkym hovori ake maju skvele metro. Lebo ani nevie ze to je vlastne iba rychlodrazna elektricka. Myslis si ze nemecko je take chudobne, obzvlast tzv. Ruhrgebiet v Norfrhein Westfahlene? Mam pocit ze prd vies a robis sa tu velmi mudry a chces sa iba hadat. Nie so mnou.