Precislovanie nastupist na ASMN bolo podla mna krokom vpred... najma pre cestujucich co nechodia z ASMN kazdy den je sucasne oznacenie/cislovanie/ prehladnejsie...
Na Zatisi sa sice da na L58 prestupit, ale musis ist kusok pesi a cez krizovatku, kt. nie je prave z tych, ktorou som rad prechadzal (v lete takmer denne).
Ale je nieco ine, ak 4ka ide po ZP alebo Zatisie a ine ak 7 ide po Nam SNP a spat Obchodnou, alebo ide cez Jesenskeho do KV... Neverim tomu, ze by ludia v meste pochopili, ze rano musia ist v smere do Race na 7 na Nam SNP a poobede na Kamenne nam. Nic by som nepovedal, keby sa rovnakym cislom oznacili vozy, co koncia rano v Dubravke a poobede v KV, ale toto je kapanek ine. Otazne je, co je lepsie pre cestujucich.
Niektore linky v inych mestach maju bezne 5 konecnych zastavok a cestujuci musi kuknut, pokial voz ide. Trasa sa nemeni, iba podla potreby predlzuje alebo skracuje. ?
Vy ste urcite neboli v Japonsku, kde po JEDNEJ trati (nieco ako rychlodraha) jazdieva niekedy az 20 (!) roznych vlakov s rovnakym oznacenim! A to do toho neratam vselijake pripoje a odpoje, ktore idu potom bocnymi tratami. Proste rozpoja vlak, predok pokracuje doprava a zadok dolava).
Podla mna by bolo rozumnejsie ponechat trasu linky 7 tak, ako je s tym, ze ranne spoje by mali ciel "KARLOVA VES" a v cestovnom poriadku by bolo oznacenie * alebo take cosi. Mala cedulka na prednom okne nic nezmoze (vid napr 92ku iducu po Jungmannovu alebo este lepsie 34ku, ktora konci na Sancovej; vela ludi si to nevsimne). Samozrejme je najlepsie vypravovat na tuto linku vozy s BUSE... A 17ka sa moze rusit.
Vid napr. linka 7 v Prahe; v spicke jazdi az po Sidlisko Řepy, normalne len po Kotlářku.
Myslim ze nikto tunak sa tomu tak nerozumie ako isty ludia v DPB. Inac, zacinam mat tusenie, odkial vznikla linka 17. Vypraval som sa s jej tvorcom uz velmi davno a zartoval som na temu linky 17. Musim sa ho opytat ci to ma nieco s tym spolocne. ?
Hmm, no asi som nadpriemerne inteligentny, ale ja by som sa vyznal v linke 7/17
Re #36187 galiyosha: Tak to potom mozes linku 49 precislovat na 22*, 37 na 30*, 25 na 21*, 94 na 93*, atd... lebo pri vsetkych tychto linkach plati, ze podstatnu cast trasy idu spolocne. Len si predstav, ako by to vyzeralo v meste, keby linka 7 stala v oblasti Kamenneho nam. aj na Nam SNP, aj na Kamennom nam. a este aj na Jesenskeho. Clovek aby sa z toho zblaznil... 7 != 17 po Namestie SNP. 7 == 17 po Blumental a odtial su to dve rozdielne linky. To by si potom mohol aj linku 3 oznacit ako 5* a linku 11 ako 5** (mimochodom dlzka rozdielnej trasy L3 a L11 je zarucene mensia ako dlzka rozdielnej trasy L7 a L17) a 202 ako 201* a tak dalej. Zda sa mi to pritiahnute za vlasy - ale hodne...
Vy tomu vôbec nerozumiete, prečíslovať linky treba nasledovne:
trolejbusy prečíslovať na 1xx, autobusy označiť 2xx, samozrejme s oblastným číslovaním, teda napr.:
144 - terajšia 203
170 - terajšia 202
171 - terajšia 201
221 - terajšia 21
280 - terajšia 80
284 - terajšia 180
Oblasť 3xx vyhradiť pre prímestskú integrovanú dopravu,
330 Patrónka - Stupava
370 Slovnaft - Šamorín
371 Dolné Hony - Hamuliakovo
376 Dunajská Lužná - Senec
No a do uvoľnenej prvej stovky zaradiť električky (samozrejme tiež s oblastným číslovaním)
5 - terajšia 11
10 - terajšia 13
16 - terajšia 10
15 - terajšia 7
16 - terajšia 6
20 - terajšia 12
21 - terajšia 1
25 - terajšia 5
36 - terajšia 4
37 - terajšia 9
51 - terajšia 3
53 - terajšia 17
61 - terajšia 2
70 - terajšia 14
71 - terajšia 8
Pre cestujúceho úplne prehľadné, navyše je možné zaviesť v budúcnosti ďalšie linky a cestujúci hneď pochopí, kam jazdia, jednoducho a ľahko, len z čísla linky:
91 Janíkov dvor - Hlavná stanica
85 Technopol - Rača
57 Rača - Ružinov
? ?
To by si ju mohol precislovat rovno na 9, nakolko by tato ostala volna. Co by ale potom bola 5ka? A ja som nevychadzal z poctu zastavok. Je to napad na dobre sci-fi. Mozes napisat. Sielene precislovanie sa rozbehlo. Alebo velke jesenne precislovanie. ?
Dre@mer
Re #36187 galiyosha: Tak to potom mozes linku 49 precislovat na 22*, 37 na 30*, 25 na 21*, 94 na 93*, atd... lebo pri vsetkych tychto linkach plati, ze podstatnu cast trasy idu spolocne. Len si predstav, ako by to vyzeralo v meste, keby linka 7 stala v oblasti Kamenneho nam. aj na Nam SNP, aj na Kamennom nam. a este aj na Jesenskeho. Clovek aby sa z toho zblaznil... 7 != 17 po Namestie SNP. 7 == 17 po Blumental a odtial su to dve rozdielne linky. To by si potom mohol aj linku 3 oznacit ako 5* a linku 11 ako 5** (mimochodom dlzka rozdielnej trasy L3 a L11 je zarucene mensia ako dlzka rozdielnej trasy L7 a L17) a 202 ako 201* a tak dalej. Zda sa mi to pritiahnute za vlasy - ale hodne...