Reply on: Adelka #34852:
To, co navrhujes, je vcelku inteligentne, ibaze na to vrchnost DPB este neprisla. Kontrola vodicov trolejbusov prebieha napr. v DP Presov na niekolkych urovniach: dispecer sa moze o tom-ktorom trolejbuse dozvediet vsetko, pocinajuc rychlostou v lubovolne zvolenom mieste a case, pokracujuc meskanim, ev. naskokom, aktualnou i celkovou spotrebou elektriny v kilowatthodinach, a konciac napriklad hmotnostou vozidla v lubovolnom okamihu (hmotnost vozidla priblizne vypoveda o jeho obsadenosti cestujucimi). V BA sa toto nerobi. Ak by napr. doslo k meraniu spotreby elektriny u bratislavskych trolejbusov a naslednemu financnemu postihu (resp. bonifikacii pri znizenom odbere), bratislavski trolejbusari by sa naucili jazdit co najplynulejsim stylom - co najrychlejsi, ale zaroven plynuly rozjazd na 60 km/h a volnym vybehom az k nasledujucej zastavke, kde jemne a plynule dobrzdenie na nulu. Samozrejme, v istych situaciach sa musi jazdit stylom brzda-plyn, zvlast v hustej premavke, ale vseobecne by to trolejbusy prinutilo jazdit plynulejsie.
bigmac
ktorykolvek vodic je pocas vykonu sluzby nepretrzite kontrolovany zaznamom dat palubneho pocitacaa tieto sa daju kedykolvek po ukonceni sluzby skontrolovat. iste je neprijemne (pre stojaceho cestujuceho) pokial je raz u vodica a raz pri 4.dverach, ale zial prave vo vecernych a skorych rannych hodinach su grafikony postavene na kratkych jazdnych dobach a vodici su nuteni jazdit prave tak, ako to opisujes. v opacnom pripade by meskali a to sa cestujucej verejnosti taktiez nepaci, hlavne ked vdaka meskaniu nestihne prestup na dalsi spoj a prestane mu platit uz aj tak drahy cestovny listok. ono pravda je kdesi uprostred