To čo už sa tu za bludy dočítam?Vo všetkom súhlasím s Martinom Fundárkom,snáď len okrem toho,že zdržanie pobytom v zastávke je trocha viac ako 20 sekúnd.Priemerná doba stanicovania je asi 15 sekúnd,s prirážkou na brzdenie a rozjazd to bude asi 45 sekúnd.Ale MHD je tu predsa na to aby vozila ľudí a nie aby s veľkou cestovnou rýchlosťou obiehala prázdna.Vznik nosného systému na inej báze než na súčasnej električkovej sieti bude znamenať zánik súčasného električkového systemu a v konečnom dôsledku zníženie atraktivity MHD pre verejnosť,zhoršenie pešej dostupnosti zastávok,následne rozširovanie doplnkovej siete smradobusových liniek atď. lubos:To je,s prepáčením,zmeska bludov,hodná ing.Trabalíka.V Karlovej Vsi nikde nie sú použité žiadne staré panely (celá trať okrem oblúka pri Riviére je na klasických pražcoch a koľajniciach S49)
Martin Fundárek
Z návrhu vyplýva, že NDS nevznikne zo súčasnej siete električiek, ale ako novostavba. Starý projekt metra vlastne zostal (snáď okrem zachádzky na Staré grunty), len vozidlá budú iné. Nepovažujem to za dobrý nápad. NDS bude mať zastávky príliš riedko (celá Dúbravka iba tri). Podľa mňa by bolo vhodnejšie súčasné električkové trate zrýchliť
1. zvýšením maximálnej povolenej rýchlosti
1.1. úpravou smerového a výškového vedenia,
1.2. podstatným skvalitnením údržby,
2. odstránením kolíznych bodov
2.1. preriedením úrovňových krížení s IAD,
2.2. plnou preferenciou v zostávajúcich kríženiach s IAD (sú, samozrejme, výnimky, kde sa plná preferencia zrealizovať nedá).
Tým by sa NDS vybudoval podstatne lacnejšie a rýchlejšie a bol by podľa môjho názoru pre cestujúcich výhodnejší.