ufo:Hej,torzná vzpera je práve to.Tlmiče vrtivých pohybov nemá,pokiaľ mi je známe,žiadny reko vozeň na 160,len tlakotesné novostavby s podvozkami SGP300,Fiat-SIG,Ganz-Hunslet a podobnými.Pražské vozy sú na tom ešte horšie,pretože majú podvozky Görlitz V-MOVO,ktoré nemajú ani tú torznú vzperu.Vozidlá začínajú na predpisovom zvršku kmitať,keď údržba nemaže hlavný čap,ktorý sa následne vymláti a potom sa s tým už nedá robiť nič,len to poslať na novú generálku,pretože čap je tvrdo chrómovaný,alebo ak sú vymlátené prídavné tlmiče primárneho vypruženia.Ak aj nové vozy v oblúkoch hádžu,bude to možno tým,že Rakúšan používa iný úklon koľajníc.A na záver-aj keď sú takéto bočné rázy veľmi nepríjemné,na bezpečnosť to nemá vplyv a preto sa kvôli tomuto konštrukčná rýchlosť neobmedzuje.
Sarko