ufo:Hej,torzná vzpera je práve to.Tlmiče vrtivých pohybov nemá,pokiaľ mi je známe,žiadny reko vozeň na 160,len tlakotesné novostavby s podvozkami SGP300,Fiat-SIG,Ganz-Hunslet a podobnými.Pražské vozy sú na tom ešte horšie,pretože majú podvozky Görlitz V-MOVO,ktoré nemajú ani tú torznú vzperu.Vozidlá začínajú na predpisovom zvršku kmitať,keď údržba nemaže hlavný čap,ktorý sa následne vymláti a potom sa s tým už nedá robiť nič,len to poslať na novú generálku,pretože čap je tvrdo chrómovaný,alebo ak sú vymlátené prídavné tlmiče primárneho vypruženia.Ak aj nové vozy v oblúkoch hádžu,bude to možno tým,že Rakúšan používa iný úklon koľajníc.A na záver-aj keď sú takéto bočné rázy veľmi nepríjemné,na bezpečnosť to nemá vplyv a preto sa kvôli tomuto konštrukčná rýchlosť neobmedzuje.
bigmac
pravdepodobne nema kto otvorit 3.stykacovu skrinu a precistit tie hnusne odporne elektrodynamicke obmedzovacie rele, co maju obe kotvicky zahumusene od uhliku. v dosledku toho je zle napovelovany pilotmotor a kladka zr sa nevracia do zakladnej polohy. prave vozy, na ktorych "sa to neda a po opatovnom zapnuti reverzu prudko trhnu" funguju tak, ako panboh a konstrukter prikazali, pretoze poloha zrychlovaca musi zodpovedat velkosti prudu pretekajuceho trakcnym obvodom a pokial tento obvod rozopnes vypnutim smerovych stykacov (teda reverzu), tak pretekajuci prud je 0A a preto zrychlovac musi byt dolu (v plnom odpore).
takze sumarizacia:
vozy co nesklbuju presli erotickou udrzbou miestnych odbornikov, su do***ane, nefunguju tak ako maju a vobec nebude nic mimoriadne, ked to raz skonci velkou nehodou z dovodu vynechania edb. ta totiz brzdi len do odporu. takze nech pani "skuseni vodici" spokojne dalej vypinaju reverz, su na najlepsej ceste ist si posediet do chladku za verejne ohrozenie...