Zdravim vsetkych fandov dopravy (mestskej, alebo aj primestskej)!
-----------
Dnes som zistoval nieco o vlaciku, ktory ma pluzit kolaje na Filialku. Z okna som zbadal ze robia trat, nuz idem sa pozriet. Zistil som, ze ma premavat od 30. septembra 2001. Pofotil som prace na trati. Potom som sa odviezol s tratovymi pracovnikmi na zastavku Slovany, kde som odfotil rekonstrukciu priecestia. Vyzera to fakt super, a dufam ze ten vlak bude rentabilny (alebo aspon menej stratovy ako autobus). Ci bude mat oznacovace alebo to bude BID-ka sa mi zistit na 100 percent nepodarilo. Ale tusim ze to bude normalne, ako tramvaj.
A najlepsie by bolo, keby aj nejake "lokalne" vlaky premavali na filialku, lebo to je podla mna (a keby len podla mna) lepsie ako Hlavna Stanica. Tak napriklad primestske alebo aj dajake osobaciky z Trnavy, etc... No nepredbiehajme, uvidime ako sa situacia bude vyvyjat.
Inac, Beus, informacie sa mi dostavali tak ako k tebe: po kuskoch
--------
Dalej,
dnes, t.j. 10.09.2001 o 5:20 som nastupil na Racku do Karosy B732 ev. c. 1611, zmluvna doprava do VW.
Vieme, ze tam behaju 1610 a 1611 (okrem inych busov). Co ma velmi prekvapilo bolo to, ze napriek vonkajsiemu vzhladu Karosy zodpovedajucemu pomenovaniu "srot", bola jazda uplne ina. Neviem, mam taky pocit, ze 1611 ma cestny diferak. To som usudil ked som pocul zvuk motora (jeho otacky som si tipol) a pozrel na ubiehajucu krajinku okolo busu. Samozrejme ze aj rozbeh bol na "Karosacke" pomery perfektny. Jedine, co prekazalo v komfortnej jazde bolo, ze na poslednom kvalte prevodovka vydavala skriekave zvuky. Voz dokonca kuril (aj ked nie extra ucinne, ale predsa - kuril) a vodic s nim evidentne vedel jazdit. Pouzival aj motorovu brzdu, ktora pri tomto voze aj brzdila a neplytvala iba naftu. Pritom vydavala taky pekny zvuk. Proste si myslim, ze 1611, napriek jeho vonkajsiemu vzhladu, je vcelku dobry voz (naozaj treba uznat, lebo takych Karos B732 uz vela nieje). Ma urcite aj nejake chybicky, ale skuste si ho porovnat tak napriklad s 1121, co je maximalny vrak.
-----------
Dnes som zistoval nieco o vlaciku, ktory ma pluzit kolaje na Filialku. Z okna som zbadal ze robia trat, nuz idem sa pozriet. Zistil som, ze ma premavat od 30. septembra 2001. Pofotil som prace na trati. Potom som sa odviezol s tratovymi pracovnikmi na zastavku Slovany, kde som odfotil rekonstrukciu priecestia. Vyzera to fakt super, a dufam ze ten vlak bude rentabilny (alebo aspon menej stratovy ako autobus). Ci bude mat oznacovace alebo to bude BID-ka sa mi zistit na 100 percent nepodarilo. Ale tusim ze to bude normalne, ako tramvaj.
A najlepsie by bolo, keby aj nejake "lokalne" vlaky premavali na filialku, lebo to je podla mna (a keby len podla mna) lepsie ako Hlavna Stanica. Tak napriklad primestske alebo aj dajake osobaciky z Trnavy, etc... No nepredbiehajme, uvidime ako sa situacia bude vyvyjat.
Inac, Beus, informacie sa mi dostavali tak ako k tebe: po kuskoch

--------
Dalej,
dnes, t.j. 10.09.2001 o 5:20 som nastupil na Racku do Karosy B732 ev. c. 1611, zmluvna doprava do VW.
Vieme, ze tam behaju 1610 a 1611 (okrem inych busov). Co ma velmi prekvapilo bolo to, ze napriek vonkajsiemu vzhladu Karosy zodpovedajucemu pomenovaniu "srot", bola jazda uplne ina. Neviem, mam taky pocit, ze 1611 ma cestny diferak. To som usudil ked som pocul zvuk motora (jeho otacky som si tipol) a pozrel na ubiehajucu krajinku okolo busu. Samozrejme ze aj rozbeh bol na "Karosacke" pomery perfektny. Jedine, co prekazalo v komfortnej jazde bolo, ze na poslednom kvalte prevodovka vydavala skriekave zvuky. Voz dokonca kuril (aj ked nie extra ucinne, ale predsa - kuril) a vodic s nim evidentne vedel jazdit. Pouzival aj motorovu brzdu, ktora pri tomto voze aj brzdila a neplytvala iba naftu. Pritom vydavala taky pekny zvuk. Proste si myslim, ze 1611, napriek jeho vonkajsiemu vzhladu, je vcelku dobry voz (naozaj treba uznat, lebo takych Karos B732 uz vela nieje). Ma urcite aj nejake chybicky, ale skuste si ho porovnat tak napriklad s 1121, co je maximalny vrak.
Beus
Vzhladom na rekonstrukciu nadjazdu zo Seneckej cesty do Vajnor (jeho napojenie na uz vybudovany nadjazd nad Sen.c.) a s tym spojenu nutnu vyluku liniek 53, 56 a 65 sa DPB dohodol so ZSR o tom, ze sa zacne znovu vyuzivat trat zo stanice Bratislava-Filialka na Predmestie a budu tade chodit vlaky do Vajnor.
Prakticka realizacia: ZSR zrekonstruuje komplet tratovy zvrsok (nie vsetky kolaje) od Predmestia az po Trnavske myto - to uz maju takmer hotove, dnes rano som videl ako podbijali rekonstruovane priecestie na Riazansku, inac je vymeneny zvrsok uz vsade a chyba im len usek za garazami medzi Riazanskou a Jarosovou a peron pri tom useku. Po takto zrekonstruovanej trati budu premavat vlaky so 4-5 zastavkami (je viacero verzii) z Trnavskeho Myta na ZST Vajnory (ak sa nepletiem).
Vlaky budu tvorene najpravdepodobnejsie voznami radu 810 (cize SM-11 na kolajniciach - motor Skoda ML634, automatika Praga 2M70, 1 hnacia naprava s reverzibilnym prevodom, konstrukcna rychlost 80km/h, neoficialna vyssia) (mozno s vlecnakmi 010/011), comu nasvedcuje to, ze uz jedna 810-tka bola videna ako s par ludmi prisla z mesta na ZST Vajnory, chvilu tam pobudla a potom plnym plynom zdrhla nazad - zrejme robili skusobne jazdy.
Pre interval vlakov je tiez viacero verzii, uvazovalo sa vraj s intervalmi od 20 do 30 minut. Zda sa, ze do chudiniek 810-tok namontuju cvikace R&G Mielec a ak budu mat linkove oznacenie, tak pravdepodobne 53.
Takze sa mame na co tesit, teda aspon ja sa uz tesim. A tentoraz bez ironie