Zabudol som dodat, ze samozrejme meranie medzi starymi T3 a T6 nie je celkom objektivne, lebo T6 su väcsie a tazsie vozy. Chcelo by to merat T3 a T3P, aby bol nejaky spolahlivy vysledok.
No ono je to aj o technike jazdy a v Prahe sa robili dlhodobe merania medzi zrychlovacovymi, teda odporovymi T3 a tyrystorovymi, teda polovodicovymi T6A5. Dlhodobe merania ukazali, ze rozdiel je minimalny, zanedbatelny. V praxi je zaujimava najma faza rozjazdu - vybeh a brzda su nezaujimave, lebo aj pri brzde sa vsetko nerekuperuje, ale cast sa vzdy prepali v odporniku. Navyse sa zrychlovac v zime da vyuzit k vykureniu vozidla, takze odpadove teplo odpadovym nie je, vyhrieva vozidlo.
Neviem aka je navratnost investicie do vyzbroji, ak by sme to ratali cisto ako usprou el. energie vs. cena vyzbroje aj prestavby. Nemylsim si ze je nutne cpat vsade polovodice, staci vymenit hlucne MG statakom, a hlavne prerobit interier, aby bol atraktivnejsi pre cestujuceho. Vsak take bratislavske TV8 - cestujuci si ani neuvedomi ze je to modernizovane, lebo z jeho hladiska je to presne taky isty voz, ktory iba v zime nekuri (sice ani v lete). Laminatove sedacky (k tomu v zime ladove, brr), ten samy interier.
Tak ako si vlkä neprecitaju, ze vozidlo ma na transparente "Porucha vozidla" a cpu sa do neho za kazdu cenu. Alebo ak je tam "14 Ruzinov" pytaju sa kam ide.
Aj ja si pamatam ze cca. 30% to bolo, ale bez rekuperacie.
Kedze sa vsak jedna o spickove vykony radovo stoviek kW je aj 30% signifikanta hodnota. Z energetickeho hladiska je odporovy rozbeh v roku 2004 fakt bohapuste plytvanie.. 8)*suri*
Webmasterovi: Nebolo by dobré dať, umiestniťsem poriadny oznam, že toto niesu oficialne stranky MHD? V poslednom čase sa tu rozthrhlo vrece zo sťažnosťami na nesprávnu adresu ?
Inak vaše stránku su výborné ? , o 1000 percent lepsšie ako tie MHD ?
MHD, teda mestska hromadna doprava, je iba produkt, lepsie povedane sluzba, ktora za nemoze za to, ze je taka mizerna aka je. Lepsie ako prosit samotnu sluzbu by bolo kontaktovaj jej poskytovatela - Dopravny podnika Bratislava, akciova spolocnost.
mam taky problem. Rano, kým pridem elektrickou z Karlovky pod Novy most o minutu skôr odide 70 autobus a ja cakam dalsich 12 minut na dalsi, ak vôbec pride (dnes vynechal) a ak sa vsetci cestujuci do doho kratkeho autobusu zmestime. Da sa s tym nieco robit? Alebo mam aj s ostatnymi proste smolu?
Bola by som velmi rada, ak by som sa dockala akejkolvek odpovede.
COLOR,d3ko: Na tom Racku nepomoze nic,pokial to tam nerozryju a nedaju tam VUIS panely.Rozflakany klasicky zvrsok na vymletom strku mozu asfaltovat aj kazdy den...
To hadam nie. Celkovo mam pocit, ze to miesto realizacie je tam popisane velmi vagne. Skoda, ze na webe sa tradicne nachadza len oznam -- asi mi neostane nic ine, nez sa ist do toho front officu pozriet.
"Miestom realizácie zámeru je pozemok ohraničený zo severu železničnou traťou, zo západnej strany bytovou zástavbou na Pražskej ulici" - hadam len nechcu zburat Muzeum dopravy?...
Civilkari spojme sa proti MHD. Aby sme mohli cestovat zadarmo ako do 1.5 2004. Alebo nech nam stat prispieva na cestovanie. Dostanem 700Sk, osatne 400Sk, 300Sk vreckove.
Ale elektricenka 600 Sk na mesiac.
Okrem ineho je aj nove trolejove krizovanie Sancova - Racianska. Robili to tak dva tyzdne dozadu, nepamatam si presne, ale isiel som neskoro v noci domov a z prejazdu na Kominarskej som videl dva vrbust vozy vedla seba ako to robili. De facto som si to ale vsimol az dnes.
Zajtra 13,05,2004 mame opat vyluku ZST Nove Mesto - Podunajske Biskupice od 10,30 - 13,30 hod.Vlaky budu nahradene klbakom DPB.Ide o vlaky 4323, 4326, 4344.
d3k0