Reply on: Ike #25790:
http://www.doprava.cx/mesicnik/050.php
Beograd (tram): V současné době (pozn.: január 2002) zajišťují provoz v jugoslávské metropoli jen české vozy KT4YU. Jejich monopol naruší na jaře nákup čtyřiceti ojetých vozů ze švýcarské Basileje. Přes nedávný velký zájem o nové české vozy je to - jak se zdá - zatím nejsnazší cesta, jak rozšířit a obnovit vozový park.
Jiří Vobecký
Sarko
Čo sa týka umiestňovania pantografov na K2YU vzadu, doplním, že v Sarajeve boli takto umiestňované košové zberače už z výroby, a to na požiadavku DP, ktorý tak chcel ostať verný spôsobu umiestnenia zberača (v minulosti tyčového), ktorý je zvonku sťahovaný trolejbusovým sťahovákom a takisto aj z dôvodu menšieho znečistenia uhlíkom. Ťažko však posúdiť, či je to z hľadiska bezpečnosti vhodný spôsob. Do Sarajeva bolo takto z ČKD dodaných 20 ks T3YU a celkovo 90 ks K2YU. PvvSa by som doplnil len toľko, že pantograf sa umiestňuje vpredu len v prípade úplných rekonštrukcií vojnou zničených K2YU, takže si myslím, že s umiestnením vzadu ich ešte zostane väčšie množstvo. V Sarajeve som sa stretol aj s takými špecialitami ako úplne odstránený (zakrytovaný) vetrák a podobne, ale o tom bližšie na diskusii www.transport.imhd.sk.