Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

upravovač fotiek

Reply on: Jak44 #254636:
Projekt modernizácie to naozaj necháva v súčasnom stave? Očakával by som, že to bude jednou z priorít!
Reply on: Vladimír #254630:
Hej, zjavne to tak je.
Reply on: Ike #254634:
To nástupište má cca 50m, čiže Škodovka + K2S za sebou zastavia. Je to veľmi raritné, ale už som toho bol svedkom.

Skôr je škoda, že ani projekt rekonštrukcie Ružinovskej radiály nerieši predĺženie nástupišťa (napríklad posunutím zbiehacej výhybky) tak, aby za sebou vedeli zastaviť aj 2x 30m vlaky.
Reply on: Ike #254634:
Nebolo 😁.

Cyklus semafóru pustí L9 a následne by prípadná L4 by zostala stáť v križovatke.
Len jedna pripomienka k polohe označníka na Trnavskom mýte (nástupište električiek smer mesto):
Dnes som bol svedkom, ako sa tam za sebou nezmestia dve škodovky (možno súpravy alebo K2S by sa zmestili, neviem). Teda na celé nástupište sa zmestí jedna škodovka. Poloha označníka je ale nelogická, pretože pri daždi stoja 2/3 dĺžky električky mimo prístrešku a zároveň je cca 2/3 prístrešku nevyužitá na nástup do električky. Nebolo by logickejšie, keby pri škodovkách zastavila električka tak, že komplet celý nástup/výstup sa dá vyriešiť pod prístreškom (teda bez rizika zmoknutia v daždi)?
Reply on: Klepeto #254632:
Tak som to nemyslel, je mi jasné, že musí mať niečo najazdené a "papiere na dvojklobásu" (takto som sa svojho času dostal ku papierom na Sanos). Skôr to bola otázka na to, či je v 71-kovom zadelení, čiže jazdí pravidelne alebo je to len záskok za niekoho vypadnuvšieho 🙂
Reply on: trolejbus6207 #254629:
Náhoda to nemôže byť. Vodiči týchto dlháňov museli mať školenie na viac. Teda na nich môžu jazdiť iba tí čo si tým zaškolením prešli. Teda nemôžu na nich jazdiť všetci čo jazdia na kratších vozoch. Takže slečna alebo pani si musela prejsť týmto školením. Čo mi hovoril aj rodinný známi čo jazdí na týchto dlháňoch, tak je za to aj k výplate nejaká odmena na viac.
Reply on: Vladimír #254630:
A vyriešil sa už ten niekdajší problém so "zatúlanými" staršími platbami, kedy v prípade ak informácia o jazde prišila do systému až neskôr, systém ju započítal do daného dňa (a teda neuplatnil voči nej denný limit dňa kedy bola realizovaná)?
Reply on: Mhr1 #254611:
Pri offline platbách, akou platba v autobuse MHD BA je, má každá kartová asociácia iný spôsob autorizácie karty. VISA kartu autorizuje zjednodušeným spôsobom, kedy nevykonáva žiadny finančný pohyb. Mastercard kartu autorizuje rezerváciou malej sumy do času, kým dôjde k zaplateniu cestovného. Z mojej praxe v NR a TN evidujem sumu 0,10 €. Je však možné, že medzičasom zvýšili na 1 € alebo to takto majú nastavené špecificky pre MHD BA. Najkonzervatívnejší prístup má Maestro - ten zablokuje sumu obyvkle v cene najdrahšieho lístka a uvoľní ju až po zaplatení skutočného cestovného.

Systém v MHD BA je v režime offline. K platbe nikdy nedochádza v momente zakúpenia lístkov, ale najskôr na nasledujúci deň skoro ráno. Okrem iného je to aj z dôvodu denného stropovania maximálnej sumy cestovného, a teda s vyúčtovaním sa nemôže začať skôr ako po polnoci (proces obvykle trvá niekoľko hodín, platby odchádzajú nadránom).

Akékoľvek notifikačné SMS či push správy po priložení karty v MHD sa môžu týkať výlučne rezervácie nejakej sumy a nie skutočne zaplateného cestovného. Problém je, že niektoré banky to nemajú zrozumiteľne rozlíšené, a tak si niektorí cestujúci skutočne myslia, že im z účtu práve odišlo 1 euro a pod. Situácia sa snáď zlepšuje, ale spočiatku ani personál bánk veľmi vzdelaný v tejto veci nebol, a sťažujúcim sa cestujúcim narozprávali hotové nezmysly.

Ktorúkoľvek platbu platobnou kartou je vždy možné spätne preveriť pomocou linku, ktorý som poslal, kde zadáš spomínaný kód platby uvedený v názve obchodníka za hviezdičkou. Zobrazia sa konkrétne jazdy (dátum, čas, linka, nástupná zastávka), ktoré sú súčasťou vyúčtovania. V jednom vyúčtovaní môže byť niekoľko jázd. Väčšinou vtedy, ak si v priebehu dňa platil viacero lístkov. Výnimočne sa tam ale môže "zatúlať" aj staršia, doposiaľ neuhradená platba. Môže to byť dôsledok technických príčin na strane spracovateľa platieb (platba sa z nejakého dôvodu nespracovala skôr) alebo problém mohol byť na strane DPB (nekomunikujúci OCL alebo PP, z ktorých sa údaje odoslali až po servisnom zásahu).
Dnes som prvýkrát videl za volantom dvojklobásy babu (konkrétne v 6902 na 71/11), je to náhoda alebo niečo štandardné?
Reply on: Klepeto #254621:
nie je to problém s neodsúhlasenými cookies?
Je vaším snem řídit bratislavskou tramvaj? Díky nové hře se může splnit

Zdroj: https://www.idnes.cz/hry/magazin/elektronka-bratislava-chystana-hra-novinka.A251020_105353_bw-magazin_oma
Reply on: Michal987 #254623:
Safari.
Reply on: Michal987 #254623:
Áno v telefóne 🙂
Reply on: upravovač fotiek #254604:
Určite po polhodine čakania pred Vinohradmi sú šťastní..
Reply on: Ma178rek #254619:
Chrome?
Reply on: S499.1023 #254607:
Niektorí ľudia si na túto zmenu ťažko zvykali. Keď ešte po 20 rokoch niekedy v polovici 90tok nastúpil do trolejbusu na HLST starší pán a strkal vodičovi 20 Sk a vodič iba prekvapene s otázkou.....dedo, to mi dávate na pivo?.....😁
Reply on: Michal987 #254618:
Ja mám ten istý problém na mobile. Ani cez aplikáciu ani priamo z web stránky sa mi tabuľa nenačíta a plocha ostáva prázdna. V čom je problém?
Reply on: S499.1023 #254617:
Do dodávky som tankoval. Ale bežne je to okolo 100 euro. No vychytal som ceny nafty 2,6 za liter 🤣
Reply on: Michal987 #254618:
Mne ide bezproblémov prehliadač...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.