To nástupište má cca 50m, čiže Škodovka + K2S za sebou zastavia. Je to veľmi raritné, ale už som toho bol svedkom.
Skôr je škoda, že ani projekt rekonštrukcie Ružinovskej radiály nerieši predĺženie nástupišťa (napríklad posunutím zbiehacej výhybky) tak, aby za sebou vedeli zastaviť aj 2x 30m vlaky.
Len jedna pripomienka k polohe označníka na Trnavskom mýte (nástupište električiek smer mesto):
Dnes som bol svedkom, ako sa tam za sebou nezmestia dve škodovky (možno súpravy alebo K2S by sa zmestili, neviem). Teda na celé nástupište sa zmestí jedna škodovka. Poloha označníka je ale nelogická, pretože pri daždi stoja 2/3 dĺžky električky mimo prístrešku a zároveň je cca 2/3 prístrešku nevyužitá na nástup do električky. Nebolo by logickejšie, keby pri škodovkách zastavila električka tak, že komplet celý nástup/výstup sa dá vyriešiť pod prístreškom (teda bez rizika zmoknutia v daždi)?
Tak som to nemyslel, je mi jasné, že musí mať niečo najazdené a "papiere na dvojklobásu" (takto som sa svojho času dostal ku papierom na Sanos). Skôr to bola otázka na to, či je v 71-kovom zadelení, čiže jazdí pravidelne alebo je to len záskok za niekoho vypadnuvšieho
Náhoda to nemôže byť. Vodiči týchto dlháňov museli mať školenie na viac. Teda na nich môžu jazdiť iba tí čo si tým zaškolením prešli. Teda nemôžu na nich jazdiť všetci čo jazdia na kratších vozoch. Takže slečna alebo pani si musela prejsť týmto školením. Čo mi hovoril aj rodinný známi čo jazdí na týchto dlháňoch, tak je za to aj k výplate nejaká odmena na viac.
A vyriešil sa už ten niekdajší problém so "zatúlanými" staršími platbami, kedy v prípade ak informácia o jazde prišila do systému až neskôr, systém ju započítal do daného dňa (a teda neuplatnil voči nej denný limit dňa kedy bola realizovaná)?
Pri offline platbách, akou platba v autobuse MHD BA je, má každá kartová asociácia iný spôsob autorizácie karty. VISA kartu autorizuje zjednodušeným spôsobom, kedy nevykonáva žiadny finančný pohyb. Mastercard kartu autorizuje rezerváciou malej sumy do času, kým dôjde k zaplateniu cestovného. Z mojej praxe v NR a TN evidujem sumu 0,10 €. Je však možné, že medzičasom zvýšili na 1 € alebo to takto majú nastavené špecificky pre MHD BA. Najkonzervatívnejší prístup má Maestro - ten zablokuje sumu obyvkle v cene najdrahšieho lístka a uvoľní ju až po zaplatení skutočného cestovného.
Systém v MHD BA je v režime offline. K platbe nikdy nedochádza v momente zakúpenia lístkov, ale najskôr na nasledujúci deň skoro ráno. Okrem iného je to aj z dôvodu denného stropovania maximálnej sumy cestovného, a teda s vyúčtovaním sa nemôže začať skôr ako po polnoci (proces obvykle trvá niekoľko hodín, platby odchádzajú nadránom).
Akékoľvek notifikačné SMS či push správy po priložení karty v MHD sa môžu týkať výlučne rezervácie nejakej sumy a nie skutočne zaplateného cestovného. Problém je, že niektoré banky to nemajú zrozumiteľne rozlíšené, a tak si niektorí cestujúci skutočne myslia, že im z účtu práve odišlo 1 euro a pod. Situácia sa snáď zlepšuje, ale spočiatku ani personál bánk veľmi vzdelaný v tejto veci nebol, a sťažujúcim sa cestujúcim narozprávali hotové nezmysly.
Ktorúkoľvek platbu platobnou kartou je vždy možné spätne preveriť pomocou linku, ktorý som poslal, kde zadáš spomínaný kód platby uvedený v názve obchodníka za hviezdičkou. Zobrazia sa konkrétne jazdy (dátum, čas, linka, nástupná zastávka), ktoré sú súčasťou vyúčtovania. V jednom vyúčtovaní môže byť niekoľko jázd. Väčšinou vtedy, ak si v priebehu dňa platil viacero lístkov. Výnimočne sa tam ale môže "zatúlať" aj staršia, doposiaľ neuhradená platba. Môže to byť dôsledok technických príčin na strane spracovateľa platieb (platba sa z nejakého dôvodu nespracovala skôr) alebo problém mohol byť na strane DPB (nekomunikujúci OCL alebo PP, z ktorých sa údaje odoslali až po servisnom zásahu).
Niektorí ľudia si na túto zmenu ťažko zvykali. Keď ešte po 20 rokoch niekedy v polovici 90tok nastúpil do trolejbusu na HLST starší pán a strkal vodičovi 20 Sk a vodič iba prekvapene s otázkou.....dedo, to mi dávate na pivo?.....
upravovač fotiek