Cestujúceho, ktorého odradí nutnosť kúpiť si lístok v apke, s najväčšou pravdepodobnosťou odradí aj nutnosť kúpiť si lístok v automate.
U väčšiny týchto cestujúcich podľa mňa nie je problém, že si samoobslužne lístok kúpiť nevedia alebo nemôžu, ale že si ho samoobslužne kúpiť nechcú. Skrátka chcú dať niekomu mincu do ruky a nad ničím ďalším nerozmýšľať.
Najideálnejšie by bolo 7 otočiť za Blumentálom, ale chýba tam obratisko. Obrat na stanici bolo najmenšie zlo a stačil na to rovnaký počet vozov. Navyše tam aspoň v špičke na Blumentáli existovala možnosť prestúpiť smerom na stanicu. Existovala obava, či to po zrušení linky 2 bude problém alebo nie. Či by radič vymenili alebo nevymenili nebolo v možnostiach DP. Ten okruh nič nerieši, a to vozenie vzduchu od Obchodnej cez tunel na nábrežie by už neprekážalo? Mali sme to tu viackrát a nikdy to využitím neoslňovalo.
Skus rozmyslat na sekundu - takouto zvysenou cenou NEZISKAS novych cestujucich, ale vyzenies tych obcasnych do aut. To chceme?
Aj moji rodicia odkedy zaviedla ZSSK priplatok za osobny nakup, zacali jazdit castejsie autom za rodinou. Jednoducho ich to odradilo. A to sa ti stane aj v regione. Vela ludi, hlavne dochodcov, zije na dedinach v okoli miest (Malacky, Pezinok, Senec, Galanta, atd.) a potrebuju maximalne 60 min/3 zonovy listok ked tam idu. A tym neumerne viac zvysis cenu.
Ak chces urychlit nastup, tak zrus nakup u vodica a zaved do autobusov automaty aj na mince tak, ako to maju napriklad v Polsku v niektorych miestach, kde si listok budes moct rovno kupit "oznaceny".
Chceš zrýchliť nastupovanie? Teda potrebuješ aby čo najviac ľudí malo predplatenú kartu. V momente keď tam ľudia šaškujú s mincami, tak strácaš veľa času.
Lístky si vieš už teraz kúpiť dopredu mimo autobusu a viac ako 1 spôsobom. Tak kde je problém teda?
Toto je rovnaké argumenty, ako keď niekto prerátava ako je drahá MHD v Bratislave, lebo on chodí len na lístky a pritom chodí do 5x do týždňa do práce, ale električenku si nekúpi, lebo niekde v priebehu roka má 25 dní dovolenky a nejak 10 dní pracovného pokoja a nebude predsa vtedy dotovať DPB.
Tak by sa tam ten radič vymenil skôr. Nevozilo by to vzduch ako v prípade stanice od Blumentálu.
Kľudne to mohlo mať do výmeny križovatky obojsmerne okruh po Obchodnej cez Chatama a Jesenského späť. V špičkách spoľahlivejšie ako 31,39 od Zuckermandla.
A nie je tam už preferencia, čiže vymenený starý radič za nový? Ináč si si to asi zle vysvetlil, linka 7 tam po zavedení 1LV nejazdila kvôli tomu, že tam je Mariánska a Centrum len pre jeden voz a navyše by sa ešte tlačila na Obchodnej s 1 a 9. A nie je tam priestor na vyvatovanie obratu ako v prípade linky 1 na NĽŠ. Čiže by potom nevychádzali preklady od Blumentálu smer Rača a vláčikovalo by sa.
Úprava signálneho plánu na Americkom námestí. Dnes prešli dve L3 za sebou smer Rača a stihla by aj tretia. To tu bolo rečí ako nemôže chodiť L7 cez centrum lebo je nemožné upraviť signálny plán ..
Jak ze ne? 120 minut 4 zony/150 minut 5 zon je malo?
To mas Kuty - Stupava, Trnava - Pezinok, Kvetoslavov - Cifer, Galanta - Bratislava, Bratislava - Malacky/Bratislava - Senec, atd.
Napriklad Kuty - Stupava. 45km, pri spotrebe 6l / 100km to mas povedzme 3 litre (zaokruhlenie pre lahsi vypocet) cize cca 4,5 eura na palive (a to viem cerpat benzin okolo €1,45 a diesel pod €1,4 v Bratislave, pre moj vypocet pouzivam €1,5 eura).
Cize auto: €4,5 palivo a cca 40 minut
Autobus: €3,5 + tvoj priplatok €3 = €6,5 a cca 80 minut
Za €6,5 sa na rezijne naklady na tu jednu jazdu dostanes. A aj kebyze to je €10 eur na jazdu, stale usetris 40 minut casu.
Keď som bol naposledy v Londýne, tak
1/ autobusy nemajú zóny, vieš si kúpiť len 60 minútový lístok, platí len na autobusy, môžeš sa voziť 60 minút nimi. Stačí ti na to platobná karta
2/ pre vlaky, metro, DLR si to kupuješ na zóny, ktorými cestuješ
3/ ak si kupuješ 1 razové lístky z 1 karty, denný limit je 8 libier, potom to už nestrháva a cestuješ zadarmo do polnoci.
4/ ak máš predplatený lístok na metro/vlaky/DLR, tak to kupuješ na zóny (vieš si tam vyklikať, koľko dní potrebuješ a ktoré konkrétne zóny), tak ti platí pre metro/vlaky/DLR len v tých zónach, autobusy máš zadarmo
Ale tu sa bavíme o medzimestskej doprave predsa. Tam pokiaľ nejdete aspoň 2 aute, tak finančne sa na cenu lístka nedostaneš, ak rátaš do nákladov len palivo.
Pozri, stále cca 50% pravidelných cestujúcich si v prímestskej doprave kupuje jednorazový lístok na dennej báze. Navýšenie o 25 centov ak si to kúpi u šoféra nič nerieši.
Tebou spomínaný strop platí len keď využívaš aj železničnú dopravu v ktorej pásma existujú.
Ak cestuješ len autobusmi a električkami, tam žiadne pásma nie sú a denný/týždenný strop je jednotný (a nižší ako pri železničnej doprave). Rovnako mesačné lístky a podobne.
Autobusy v Londýne majú jednotnú cenu za vstup. Banková karta sa pípne u vodiča, ktorý na to dozerá a potom je už jedno, či ideš 1 zastávku alebo celú trasu. Zastropované to je cenou celodenného lístka pre najvyššie pásmo, v ktorom si sa cez deň nachádzal.
"3€ nie sú vysoká suma pre jednorazových, či občasných cestujúcich, ak potrebuje párkrát do roka cestovať"
Prepac ale toto je blbost - 3 eura je kurna vela, ak zvazis, ze najdrahsi listok v IDS je €6,10.
Vlastne kym nekupis 150 minut/5 zon listok a drahsi, je to priplatok viac ako 100%.
Ak uz, tak nech je priplatok vzdy k najblizsim 50 centom, minimalne +25 centov k cene listka. Takze €1,20 listok by bol €1,50; €1,80 listok by bol €2,50; €2,40 listok by bol €3... az po €6,10 listok by bol €6,50.
To je dostatocne demotivacny priplatok a zaroven nie tak vysoky, aby si zvazil, ci sa ti za tie 3 eura + cena listku neoplati ist skor uz autom.
Náklady na výšku kúpy lístka sú fixné predsa, presne budeš vedieť, koľko sa platí. V ČR je prirážka na kúpu lístka na stanici cez okienko myslím v prepočte cca 3€, ak si dobre pamätám. 3€ nie sú vysoká suma pre jednorazových, či občasných cestujúcich, ak potrebuje párkrát do roka cestovať, ale je dosť vysoká suma pre pravidelného cestujúceho, keď sa to zráta. Videl som nejaký prieskum, že stále cca 50% pravidelných cestujúcich (do práce, či školy) to platilo v hotovosti pred jazdou ešte v 2024. Toto sú ľudia, od ktorých chceme, aby prešli na predplatné lístky.
Nie je problém predsa nechať vytvoriť univerzálnu aplikáciu pre celé Slovensko napríklad. Aj keby nie, pravidelný cestujúci proste bude vedieť čo treba, buď bude mať appku, alebo fyzickú kartu s predplatným, či už vo forme kreditu, alebo nejakého časového úseku. Stále predsa bude možnosť kúpiť si lístok online pre občasných užívateľov, nepotrebujú sťahovať appku, im to príde na mail, ako to teraz funguje bežne. Prípadne tam bude automat. Vyhovárať sa na nie príliš user firiendly, že musím niečo chvíľu pred cestou sťahovať atď je dosť od veci. Ako pravidelný cestujúci máš predplatné, ako občasný cestujúci si sa nerozhodol 3 minúty predtým, že niekam ideš a musel si si pozrieť, odkiaľ a kam to ide, aký bus atď, takže si to môžeš kúpiť online.
Žiaden systém nie je bezchybný, ale dokáže značne eliminovať niektoré nežiaduce veci. Tvoj denný lístok už teraz tak či tak musíš vyťahovať v SAD či vlaku, pri nástupe do vozidla, takže sa nič nemení. Takže výhovorky o tom neobstoja. Londýn tak funguje a nemal som s tým problém, kopa ľudí to mala v obale od mobilu napriklad a to je predmed, čo sa vyťahuje každú chvíľu.
Mhr1