Reply on: MatejBA #254268:
Ale tu sa bavíme o medzimestskej doprave predsa. Tam pokiaľ nejdete aspoň 2 aute, tak finančne sa na cenu lístka nedostaneš, ak rátaš do nákladov len palivo. Pozri, stále cca 50% pravidelných cestujúcich si v prímestskej doprave kupuje jednorazový lístok na dennej báze. Navýšenie o 25 centov ak si to kúpi u šoféra nič nerieši.
barack40
Za mňa by bolo OK nejaké % z ceny lístka, povedzme 20 - 30%. To je akurát na to, aby sa väčšina ľudí odnaučila kupovať lístky u vodiča (a zdržovať), a zároveň tým totálne neznechutí ľudí, ktorým sa napr. vybije mobil, ocitnú sa mimo signálu, či občasných cestujúcich. Nie každý je dopravný fanúšik a má zmapované, kde v ktorom meste/v ktorom regióne treba mať akú aplikáciu. Aj keď by na zastávkach odkaz na appku bol, nie je príliš user friendly pár minút pred odchodom narýchlo inštalovať appku, potom riešiť ako sa do nej registrovať, potom riešiť ako sa v nej tie lístky kupojú...
No a k turniketom len toľko - sú dobré akurát na to, aby sťažovali pohyb ľuďom s nákupom/batožinou/kočíkom/invalidným vozíkom. Tiež aby cestujúci svoj lístok (hlavne teda denný lístok či PC, či napr. kartu) stratil. Keď ho musí stále vyťahovať z peňaženky, pred nástupom, aj po výstupe, namiesto toho aby ho mal pekne odložený. Pritom čiernych pasažierov turnikety moc nezachytia, stačí si to odsledovať napr. v Paríži.
To platí aj pre rôzne check in/check out systémy (tuto to ale myslím skôr v MHD), pokiaľ nemajú alternatívu: namiesto toho, aby som si napr. ako turista pri prvej jazde zvolil, že chcem povezme 24/48/72 hodinový lístok, tak musím neustále vyťahovať kartu z peňaženky a niekde ju validovať, ideálne aby som ju stratil...