Reply on: Viko #253930:
Pokiaľ viem, tak 1414 mala minimálne rozsah veľkej prehliadky a rám bol určite vybrúsený. Či sa robili aj agregáty, neviem. Naspäť k téme - čiastočná oprava naozaj nie je udržateľná záležitosť pre prevádzku historických vozidiel.
Možno extrémny príklad, ale pozrime sa v ČR na historickú lokomotívu Albatros s číslom 498.106, ktorá je vzácna a stojí v múzeu, lebo nemá GO a ani revíziu kotla. Takže čo poviete, aby sa takýto klenot mohol vlastnou silou zúčastniť nejakej akcie?
Natrite si to a dajte tam pečiatku s povolením na prevádzku, hoci reálny stupeň opravy nie je spravený?
Ako technik si to nemyslím a hádam ani Vy by ste im to nepovedli, ale v DPB si to očividne takto predstavujú všetci čo ku dnešnému dňu robia historické vozidlá a je to smutné, kam to dospelo. Veterán by mal byť vždy čo najviac vyšperkovaný.
Andrej
Samozrejme je ideálne ak každý historičák prejde dôkladnou opravou, ale ak sa dá aspoň trochu skultúrniť, tak to stojí za to. To isté čo platí u TAMbusov platí aj u 1710... to ako dlho by sme museli čakať na krátku Karosu keby ju v 2022 nespravili? Okrem zopár pracovných vozov som nikdy nemal príležitosť fotiť tie vozidlá, čiže aj takýto "polovičný" historičák je úplne super. Čím viac takýchto dokážu spraviť, tým lepšie.