Reply on: Vladimír #253767:
Zhodnem sa s tebou, že v každom meste prevládajú isté špecifické zvyklosti. Zároveň si myslím, že aj Bratislave by pomohlo mať vitrínu "upratanú" na nejaký jednotne vyzerajúci podklad (možno s prúžkom s názvom zastávky hore?). Pokojne si tam nechajme tarifu a kalendár obmedzení namiesto zoznamu liniek, ktorý podľa mňa aj v Lyone len vypĺňa miesto
Faktom ale je, že na väčšine hlavných zastávok je dvojica vitrín, pričom tá druhá sa zapĺňa úplnými koninami, ktoré si číta len ten, komu sa zrovna vybil mobil - a teda priestor pre nejakú veľkoplošnú mapu, ako navrhoval tuším 810zssk, tu je.V článkoch na ich webe ma ale zaujal ešte jeden uhol pohľadu, ktorý naznačujú medzi riadkami - áno, bežný užívateľ má mapu v mobile pri sebe 24/7. Avšak, sú situácie a profesie (technické služby, verejná moc...), kde je existencia mapy výhodou pre plánovanie a rozhodovanie, lebo adekvátnejšie zobrazí priestorové rozloženie obsluhy - a teda vedie k informovanejším rozhodnutiam.
Vladimír
V neposlednom rade je tu princíp "susedova tráva zelenšia". Je typické, že v cudzom prostredí nás fascinujú práve veci, ktoré u nás nemáme. Hoci ak by sa rovnaké riešenia použili u nás, boli by sme schopní ich odmietnuť.
Lyonské riešenie je zaujímavým pohľadom, no som presvedčený, že keby sa toto isté aplikovalo v Bratislave, tak práve z tohto fóra sa budú ozývať výkriky, že aj cestujúci v Dúbravke (kde by visela super podrobná mapa západnej časti Bratislavy + schéma električiek) má právo nájsť na mape Lieskovec.