A nieco o tom ze elektricky koncia prilis skoro... http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1253896

Tolko k teme nadcasovosti designu.
(a moja upravena 3-napravova SM15N (lowfloor) vyzera snad este lepsie ako original Solaris U15)
No a kedze na designe 70tych rokov (B/C/LC 73x a 74x, 14Tr0 (0-ky boli najkrajsie), Sanos, Ik280) som vyrastal, oblubil som si aj tie, ale zas skor kvoli inym veciam - motory (ML634/635), prevodovky (2M70), zvuky, to bolo moje... Ik280 mal zas mimoriadne vydarenu konstrukciu (o com svedci ich zmrtvychvstanie v podobe Ikarusov C60 a C80), ale tie povodne, starsie vozy boli akosi stylovejsie...hlavne mali krajsi (bohatsi) zvuk
K dojazdeniu Ik280/283 - aj podla mna uz bez nich nebude MHD-cka MHD-ckou, bez nich to bude take akesi nekompletne, takze ked raz vyradia posledny Ikarus, bude mi velmi smutno... No, na to ze je to moj sukromny nazor, som sa tusim az prilis rozpisal 
Len neviem prist na zmysel toho nudzoveho exitu oproti 3.dveram (v NP clanku), podla mna je neucelny (ked nie je ziaden na ziadnom inom voze, tak naco tam) a len skaredi lavy bok, na ktorom by mohli byt 2 normalne a 2 pekne velke (a vetrane!) okna. Ale zas sa mi paci, ze konecne v Sumperku pochopili, ako ma vyzerat nater cela, teda v prechode bocnice do cela (nater K2S v tych miestach je humus, akoby k nej to celo nemalo patrit).
, ale nejako sa mi to celo tej T3 stale nechce pacit, jednoducho mi to k tomu vozu vobec nesedi, proste to (tak ako pisem vyssie) povazujem za nehanebne prznenie T3-ky, nehovoriac o tom, ze ani bez tej T3 mi to celo nejak nesmakuje
Podla mna pan arch.Kotas na rozdiel od tohoto tu aspon vedel urobit pekny, moderny, a nie prehnany design, len on zas vobec nemyslel na vyhlad do bokov a zrkadiel. Inac vzhladom na zname problemy s vyhladom do spatneho zrkadla cez vyklopne dvere som skumal, ako je to u 1301, a zistil som ze akosi ziadne spatne zrkadlo nema!
To uz nan po tej reko nezvysilo? 
Tretia moznost podhodenia je pod vozom bez cudzieho zavinenia, co sa stalo velmi zriedkavo (ak vobec, neviem) - to uz musi byt strasne vadna vyhybka alebo strasne vadny vodic (ked ide do odbocky strasne rychlo) - u niektorych typov vyhybiek to nejako slo (neviem to uplne presne) ked sa okolesnik prilis oprie do vonkajsieho jazyka, tym napruzi jazyk a ten posunie prestavovaci mechanizmus, a jeho struna ho donuti preskocit na opacnu stranu, ale toto je u novych vyhybiek nemozne.

Podla platnych predpisov je (rozumne) aj kocik, alebo invalidne voziky prepravovat pri prvych dverach.

to bude povazovat za velky skok k lepsiemu - nova elektricka, este k tomu s nizkopodlaznym vlekom!!!, ale mne sa to proste stale nie a nie zapacit...
J