Myslíte si že BA pôjde podobnou cestou ako KE a zaobstará znova jazdené autobusy??
Lebo relatívne prednedávnom zaobstarali 15klbakov Solaris , ktoré majú do 10 rokov tak také by sa u nás ešte hodili... Lebo s obnovou vozidiel to nevyzerá ružovo ...
V tejto situácii by som predpokladal že tá "akcia" nebola námatková, ale priama reakcia na informáciu (napr. z kamerového systému) že značné množstvo ľudí vstúpilo do stanice nelegitímnym spôsobom. Aj keď turnikety sa samozrejme aktívne odrbávajú, 25% čiernych pasažierov rozhodne nie je v NL bežná situácia (ani tam kde turnikety nie sú).
Samozrejme, z tohto mám vcelku úsmevnú príhodu z Bruselu, kde som si raz fotil turnikety. Chvíľu som tam pri nich chvíľu stál, kým bude priestor prázdny, aby som si ich mohol odfotiť bez ľudí. Po chvíle došla za mnou jedna slečna, či chcem prejsť cez turniket, že môže mi otvoriť svojím lístkom.
Z dojmu efektívnosti turniketov ľahko vylieči aj zopár ciest metrom - napríklad vo Francúzsku, kde obyvateľstvo (akejkoľvek farby pleti, podotýkam) ovláda takmer nekonečnú paletu tienenia senzorov a zavesenia sa na človeka s lístkom.
Samozrejme, s tým úplne súhlasím. Ale serióznosť musí byť na oboch stranách. Lebo v slovenských pomeroch som sa stretol už aj s takým, že objednávateľ Ti náhle nariadi okamžite vykonávať výkony bez adekvátneho času na prípravu, s tým, že "ja som objednávateľ, mňa nezaujíma či to máš s čím vyjazdiť".
Veru nezbavilo. Presvedčila ma o tom pozoruhodná skúsenosť, keď na dookola ohradenej a oturniketovanej stanici v Arnheme vlaková čata vyhlásila námatkovú nočnú akciu "nástup do vlaku povinne jedinými otvorenými dverami s fyzickou kontrolou lístkov", na čo asi štvrtina pasažierov od zámeru cestovať odstúpila a opustila stanicu.
To je samozrejme ideálny stav (a mali by sme sa chcieť k nemu priblížiť) ale realita je tak 98% opačná. Že dopravca "vie aspoň niečo" a v lepšom prípade nezneužíva výhodu expertízy vo svoj prospech. Tu ale končím, lebo o chvíľu budem označený za dopravného slniečkara.
S poslednou vetou súhlasím a platí na ňu prvá veta tohto príspevku.
Ale ani v ideálnom svete nevidím nič zle na tom, ak medzi dopravcom a objednávateľom prebehne krátky nezáväzný dialóg. Samozrejme nemá to byť úplná rezignácia ako je na Slovensku štandardom.
Ale do kúpeľňového štúdia ideš ako laik ktorý o kuchyňach nič nevie a očakávaš nejaké odborné poradenstvo. To nie je úplne ekvivalentné ministerstvu dopravy ktoré existuje od toho že má mať spomínanú expertízu a dáta.
Ale tak, sú aj osvietení dopravcovia, ktorí môžu kompenzovať nedostatok kvalifikovaných objednávateľov u objednávateľa. Ale to rozhodne neplatí pre Národného Dopravcu V Agónii.
ZSSK na svoj chod má peniaze od štátu, ktorý kryje v súčasnosti cca 80-83% nákladov na chod. Zvyšok je od cestujúcich vo forme cestovného. Ty pripravuješ grafikon minimálne pol roka dopredu a k tomu aj rozpočet. Ale príde vláda, hodí ti tam vidly do rozpočtu s 23% dph a transakčnou daňou a môžeš si vieš čo. Plus aj nepriame faktory, ako že je výhodné ísť aj o 2 roky skôr do dôchodku (ľudia a ktorými si ešte 2 roky rátal, tak zrazu končia). Plus cena energií atď. To znamená, že ti zrazu odíde veľa zamestnancov a platíš extra peniaze s ktorými si nerátal.
1. spomínal si, že na tieto veci nie si odborník
2. ja používam príklad ZSSK ako príklad NEhodný nasledovania (ak si si v mojom príspevku náhodou nevšimol)
3. moja odpoveď bola všeobecná, nie obhajujúca konanie ZSSK. Pokojne si ako modelový príklad predstav objednávateľa (napríklad okresné mesto), ktoré požaduje zvýšenie kapacity nasadením kĺbových vozidiel na linku, kde doteraz jazdili kraťasy a odpoveď dopravcu, že to nie je dobrý nápad, pretože sa na dané komunikácie kĺbak nezmestí a zároveň dajú objednávateľovi protinávrh na zváženie. Asi by nebolo úplne správne, ak by mesto buchlo päsťou po stole a povedalo "to ma nezaujíma, bude to tak, ako sme povedali".
To ako chces povedat, ze ked sa kazdy rok planuje rocne GVD a rozpocet, tak si ZSSK nevie vyratat, co vie vyjazdit? Som myslel, ze na pozicie v ZSSK, hlavne manazerske, treba Vysoku Skolu, alebo aspon maturitu.
Vedia dlho, co maju vyjazdit na rok dopredu, a aj tak "daju navrh", ktory prezentovali ako hotovu vec, a teraz su strasne prekvapeni, ze MinDop to nechce schvalit? A kebyze sa zredukuju spoje, vratia peniaze, alebo si ich nechaju?
Toto nie je kuchynska linka, kde prides s napadom, a potom sa nechas usmernit. Toto je nieco co sa vie DOPREDU, ZA KOLKO, KOLKO SPOJOV a kazdy aspon ciastocne vegetativny clovek si vie vyratat, ako to vychadza. Ak sa to ZSSK nepaci, mozu navrhnut novy grafikon od 15.12. ako kazdy rok, a zohladnia to buduci rok v lete.
Neviem, aplikačná prax? Nezáväzné odporúčania a nápady by mali byť vítané.
Ja som pred týždňom v kuchynskom štúdiu dával požiadavku na cenovú ponuku (som v roli objednávateľa). Mal som ostrú predstavu aké zariadenia, vybavenie a povrchy chcem použiť. Pracovník na strane štúdia ma pri niektorých požiadavkách usmernil, niečo mi vyhovoril, niečo mi odporúčil a ja som z niektorých požiadaviek upustil a dal na jeho návrhy a na niektorých som trval. Na konci dňa zodpovedala objednávka asi 97 % mojej pôvodnej predstavy, no cenu sme stlačili o 10 % dole.
Ak ide o nezáväzné rady, pri ktorých nie je očividná snaha ošklbať štátny rozpočet a zároveň nie sú odkomunikované hulvátskym spôsobom, ako v prípade ZSSK (som zástanca toho, že toto by malo ostať za zatvorenými dverami), nevidím na tom nič zlé, práve naopak, príde mi to ako prejav rozumu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023