Reply on: MatejBA #253085:
ZSSK na svoj chod má peniaze od štátu, ktorý kryje v súčasnosti cca 80-83% nákladov na chod. Zvyšok je od cestujúcich vo forme cestovného. Ty pripravuješ grafikon minimálne pol roka dopredu a k tomu aj rozpočet. Ale príde vláda, hodí ti tam vidly do rozpočtu s 23% dph a transakčnou daňou a môžeš si vieš čo. Plus aj nepriame faktory, ako že je výhodné ísť aj o 2 roky skôr do dôchodku (ľudia a ktorými si ešte 2 roky rátal, tak zrazu končia). Plus cena energií atď. To znamená, že ti zrazu odíde veľa zamestnancov a platíš extra peniaze s ktorými si nerátal.
Ike
2. ja používam príklad ZSSK ako príklad NEhodný nasledovania (ak si si v mojom príspevku náhodou nevšimol)
3. moja odpoveď bola všeobecná, nie obhajujúca konanie ZSSK. Pokojne si ako modelový príklad predstav objednávateľa (napríklad okresné mesto), ktoré požaduje zvýšenie kapacity nasadením kĺbových vozidiel na linku, kde doteraz jazdili kraťasy a odpoveď dopravcu, že to nie je dobrý nápad, pretože sa na dané komunikácie kĺbak nezmestí a zároveň dajú objednávateľovi protinávrh na zváženie. Asi by nebolo úplne správne, ak by mesto buchlo päsťou po stole a povedalo "to ma nezaujíma, bude to tak, ako sme povedali".