Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #253093:
Samozrejme, z tohto mám vcelku úsmevnú príhodu z Bruselu, kde som si raz fotil turnikety. Chvíľu som tam pri nich chvíľu stál, kým bude priestor prázdny, aby som si ich mohol odfotiť bez ľudí. Po chvíle došla za mnou jedna slečna, či chcem prejsť cez turniket, že môže mi otvoriť svojím lístkom. 😁
Reply on: Vladimír #253091:
Z dojmu efektívnosti turniketov ľahko vylieči aj zopár ciest metrom - napríklad vo Francúzsku, kde obyvateľstvo (akejkoľvek farby pleti, podotýkam) ovláda takmer nekonečnú paletu tienenia senzorov a zavesenia sa na človeka s lístkom.
Reply on: S499.1023 #253079:
Samozrejme, s tým úplne súhlasím. Ale serióznosť musí byť na oboch stranách. Lebo v slovenských pomeroch som sa stretol už aj s takým, že objednávateľ Ti náhle nariadi okamžite vykonávať výkony bez adekvátneho času na prípravu, s tým, že "ja som objednávateľ, mňa nezaujíma či to máš s čím vyjazdiť".
Reply on: S499.1023 #253078:
Veru nezbavilo. Presvedčila ma o tom pozoruhodná skúsenosť, keď na dookola ohradenej a oturniketovanej stanici v Arnheme vlaková čata vyhlásila námatkovú nočnú akciu "nástup do vlaku povinne jedinými otvorenými dverami s fyzickou kontrolou lístkov", na čo asi štvrtina pasažierov od zámeru cestovať odstúpila a opustila stanicu.
Reply on: 810zssk #253089:
To je samozrejme ideálny stav (a mali by sme sa chcieť k nemu priblížiť) ale realita je tak 98% opačná. Že dopravca "vie aspoň niečo" a v lepšom prípade nezneužíva výhodu expertízy vo svoj prospech. Tu ale končím, lebo o chvíľu budem označený za dopravného slniečkara.

S poslednou vetou súhlasím a platí na ňu prvá veta tohto príspevku.

Ale ani v ideálnom svete nevidím nič zle na tom, ak medzi dopravcom a objednávateľom prebehne krátky nezáväzný dialóg. Samozrejme nemá to byť úplná rezignácia ako je na Slovensku štandardom.
Reply on: Ike #253084:
Ale do kúpeľňového štúdia ideš ako laik ktorý o kuchyňach nič nevie a očakávaš nejaké odborné poradenstvo. To nie je úplne ekvivalentné ministerstvu dopravy ktoré existuje od toho že má mať spomínanú expertízu a dáta.
Reply on: 810zssk #253083:
Ale tak, sú aj osvietení dopravcovia, ktorí môžu kompenzovať nedostatok kvalifikovaných objednávateľov u objednávateľa. Ale to rozhodne neplatí pre Národného Dopravcu V Agónii.
Reply on: MatejBA #253085:
ZSSK na svoj chod má peniaze od štátu, ktorý kryje v súčasnosti cca 80-83% nákladov na chod. Zvyšok je od cestujúcich vo forme cestovného. Ty pripravuješ grafikon minimálne pol roka dopredu a k tomu aj rozpočet. Ale príde vláda, hodí ti tam vidly do rozpočtu s 23% dph a transakčnou daňou a môžeš si vieš čo. Plus aj nepriame faktory, ako že je výhodné ísť aj o 2 roky skôr do dôchodku (ľudia a ktorými si ešte 2 roky rátal, tak zrazu končia). Plus cena energií atď. To znamená, že ti zrazu odíde veľa zamestnancov a platíš extra peniaze s ktorými si nerátal.
Reply on: MatejBA #253085:
1. spomínal si, že na tieto veci nie si odborník
2. ja používam príklad ZSSK ako príklad NEhodný nasledovania (ak si si v mojom príspevku náhodou nevšimol)
3. moja odpoveď bola všeobecná, nie obhajujúca konanie ZSSK. Pokojne si ako modelový príklad predstav objednávateľa (napríklad okresné mesto), ktoré požaduje zvýšenie kapacity nasadením kĺbových vozidiel na linku, kde doteraz jazdili kraťasy a odpoveď dopravcu, že to nie je dobrý nápad, pretože sa na dané komunikácie kĺbak nezmestí a zároveň dajú objednávateľovi protinávrh na zváženie. Asi by nebolo úplne správne, ak by mesto buchlo päsťou po stole a povedalo "to ma nezaujíma, bude to tak, ako sme povedali".
Reply on: Ike #253084:
To ako chces povedat, ze ked sa kazdy rok planuje rocne GVD a rozpocet, tak si ZSSK nevie vyratat, co vie vyjazdit? Som myslel, ze na pozicie v ZSSK, hlavne manazerske, treba Vysoku Skolu, alebo aspon maturitu.

Vedia dlho, co maju vyjazdit na rok dopredu, a aj tak "daju navrh", ktory prezentovali ako hotovu vec, a teraz su strasne prekvapeni, ze MinDop to nechce schvalit? A kebyze sa zredukuju spoje, vratia peniaze, alebo si ich nechaju?

Toto nie je kuchynska linka, kde prides s napadom, a potom sa nechas usmernit. Toto je nieco co sa vie DOPREDU, ZA KOLKO, KOLKO SPOJOV a kazdy aspon ciastocne vegetativny clovek si vie vyratat, ako to vychadza. Ak sa to ZSSK nepaci, mozu navrhnut novy grafikon od 15.12. ako kazdy rok, a zohladnia to buduci rok v lete.
Reply on: 810zssk #253083:
Neviem, aplikačná prax? Nezáväzné odporúčania a nápady by mali byť vítané.

Ja som pred týždňom v kuchynskom štúdiu dával požiadavku na cenovú ponuku (som v roli objednávateľa). Mal som ostrú predstavu aké zariadenia, vybavenie a povrchy chcem použiť. Pracovník na strane štúdia ma pri niektorých požiadavkách usmernil, niečo mi vyhovoril, niečo mi odporúčil a ja som z niektorých požiadaviek upustil a dal na jeho návrhy a na niektorých som trval. Na konci dňa zodpovedala objednávka asi 97 % mojej pôvodnej predstavy, no cenu sme stlačili o 10 % dole.

Ak ide o nezáväzné rady, pri ktorých nie je očividná snaha ošklbať štátny rozpočet a zároveň nie sú odkomunikované hulvátskym spôsobom, ako v prípade ZSSK (som zástanca toho, že toto by malo ostať za zatvorenými dverami), nevidím na tom nič zlé, práve naopak, príde mi to ako prejav rozumu.

Reply on: Ike #253082:
Z akého titulu by mal dopravca navrhovať čo si objednávateľ objedná?
Reply on: S499.1023 #253079:
Dopravca zmeny navrhovať môže, ale nie ich vytrúbiť do sveta ako hotovú vec. To bolo neuveriteľne amatérske a neprofesionálne. Človek by zakonšpiroval, že možno úmysel.
Reply on: Pajo #253062:
4 minúty cez víkend sú aj v KV. Príde mi absurdné aby Petržalka mala interval horší.
Reply on: bobitwo #253010:
To je tá, čo nie je vaša.
Reply on: Vladimír #253014:
Ja sa hlavne domnievam, že tá redukcia a letný, zimný, sviatočný, prázdninový grafikon majú byť od začiatku súčasťou objednávky a nemá ich navrhovať dopravca ad-hoc tesne pred ich platnosťou kvôli svojím interným problémom. Keby som bol na MD/kraji a toto by na mňa dopravca vytiahol, tak by som reagoval grafikonom s 20% - 30% znížením dopravnej obslužnosti bez akéhokoľvek zníženia potreby náležitostí a nech sa páči jazdiť.
Reply on: bobitwo #253023:
Pár turniketov, čítačky lístkov, nestojí najmenej peňazí a všekontrolné Dolnozemské kráĺovstvo sa napriek tomu fenoménu jazdy bez platného dokladu nezbavilo.
Reply on: Viko #253013:
Neviem ako ZSSK ale ČD v takomto prípade veľmi intenzívne uplatňuje inštitút prerušenia smeny a aj preto sú ako zamestnávateľ veľmi obľúbení.
Reply on: Vladimír #253015:
Pomerne dôležitá je aj tá druhá časť môjho príspevku - slušne sa k nim správať. Nie sme najlepšie platiaci dopravca v ČR ale fluktuáciu prakticky nepoznáme. A kolegovia z DS asi tiež nie, keďže vidím v infosystéme už roky stále tie isté mená.
Ale uznávam, že na to všetko treba peniaze a my si ich najprv zarobíme a potom vydáme.
Reply on: Andrej #253074:
DPB je dostatočne veľká entita na to aby si v našej banánovej republike určovala vlastné pravidlá. Budú v dočasnom využívaní do vyradenia. Aspoň moja osobná hypotéza o budúcnosti T6.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.